۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۶۲۱۹۱۸
مدیر مرکز فقهی جواد الائمه:

اربعین خاری در چشم دشمنان است

اربعین خاری در چشم دشمنان است
حجت الاسلام تقوی امروز دفاع مقدس در اربعین شکل گرفته است و اگر مردم در دفاع مقدس حماسه آفریدند امروز در اربعین حماسه بیافرینند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام تقوی، مدیر مرکز فقهی جواد الائمه امروز در گفت و گو با رادیو خراسان همایش پیاده روی اربعین و زیارت اباعبدالله(ع) را از مصادیق دفاع مقدس بیان کرد و گفت: امروز دفاع مقدس در اربعین شکل گرفته است و اگر مردم در دفاع مقدس حماسه آفریدند امروز در اربعین حماسه بیافرینند.

وی با اشاره به حماسه سازی و ایثار رزمندگان اسلام، گفت: اگر این ایثار و حماسه رزمندگان اسلام نبود، امروز خیلی از مصائب و گرفتاری سر راه ایران بود و به برکت این خون فشانی ها امروز مسؤولان با اقتدار در عرصه های سیاسی حضور می یابند.

حجت الاسلام تقوی افزود: این که جمهوری اسلامی ایران اعلام می کند دولت ایران از گناه کسانی که خطایی از آن ها سر زده است، می گذرد و نیز دولت ایران آماده مذاکرات مقتدارنه است همه نشان از تأثیر خون شهدا است.

مدیر مرکز فقهی جواد الائمه اظهار کرد: همه موفقیت ها و پیروزی های ما از کربلا به ویژه راهپیمایی اربعین عبور می کند و در روایت نیز به فضیلت زیارت سیدالشهدا(ع) بسیار اشاره شده است از جمله می فرماید کسانی که وارد صحرای محشر می شوند، وقتی برکات زیارت سیدالشهدا را در قیامت می بینند می گویند که ای کاش به زیارت قبر امام حسین(ع) می رفتیم.»

وی با بیان این که مصداق دفاع از دین، اخلاق و کرامات انسانی در زیارت امام حسین(ع) نهفته است، گفت: بر همه ما است که برای زیارت اربعین و اقامه نماز ظهر اربعین حضور یابیم که اربعین خاری در چشم دشمنان است همچنین کسانی که امکان زیارت را ندارند در محیط زندگی خود بگویند:«صلی الله علیک یا ابا عبدالله(ع)».

حجت الاسلام تقوی در ادامه ادب در گفتار را از سیره امامان معصوم و اسرای کربلا بیان کرد و اظهار داشت: ادب در گفتار از سیره و خصوصیات اسیران کربلا بود و اگر این احترام و ادب در گفتار در زندگی پیاده شود، خیلی از مشکلات حل می شود.

وی افزود: ریشه خیلی از اختلاف ها و بزهکاری های اجتماعی در بدزبانی و عدم ادب در گرفتار است و با این بد زبانی زندگی های بسیاری متلاشی می شود بنابراین باید به این مهم توجه داشت و با پیروی از سیره زندگی پیامبر(ص) و امام علی(ع) و حضرت فاطمه(ص) و اسرای کربلا در گفتار ادب را رعایت کرد./864/پ203/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات