۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۶۲۱۹۲۰
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

عربستان سعودی ذلیلانه میلیاردها دلار برای ذلیل ترین دولت جهان هزینه می کند

عربستان سعودی ذلیلانه میلیاردها دلار برای ذلیل ترین دولت جهان هزینه می کند
استاد حوزه علمیه دولت آمریکا را مروج بت پرستی مدرن دانست و گفت: عربستان سعودی با آرزوی کسب رضایت ذلیلانه میلیاردها دلار برای ذلیل ترین دولت جهان هزینه می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز در حسینیه هدایت به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: کلام در یکی از مهمترین روایات پیامبراکرم(ص) بود که در این روایت آمده اگر انسانی محبوب خداوند شود و محبت پروردگار مهربان عالم را نسبت به خودش جلب کند از برکت این محبت هشت خصلت به او عطا می شود.

وی با بیان اینکه بعد از رحلت رسول خدا(ص) بت پرستی مدرن بنا شد، ابراز کرد: در این نوع بت پرستی دو بت کاملا مورد عبادت قرار گرفت و سبب شد بنی امیه و بنی العباس شش صدها سال بر مردم حکومت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: اگر این بت پرستی مدرن شکل نمی گرفت و رسالت پیامبراکرم(ص) سیر طبیعی خود را طی می کرد امروز دینی جز اسلام در جهان وجود ندارد و کفر، نفاق و شرک ماندگار نمی شد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به نخستین بت، بیان داشت: نخستین بت در بت پرستی مدرن اجابت مجموعه خواسته های بی منطق، نامشروع و ابلیسی نفس است که بدون قید و شرط از درون انسان فریاد خواستن سر می دهد.

وی افزود: برخی انسانها با اطاعت از این بت درونی به دنبال رسیدن به جایگاه و صندلی هستند و زمانی که به خواسته خود می رسند در حالی که شایستگی آن جایگاه را ندارند اقدام به نابودی مملکت و کشور می کنند؛ خدا چنین انسان هایی را رها می کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: انسان زمانی که گرفتار هوای نفس می شود راه برگشت و دل بریدن از آن لذت ها برایش دشوار خواهد شد؛ این بت در وجود 99 درصد مردم مدینه به صورت خاموش وجود دارد که با رحلت رسول خدا این بت میدان فعالیت پیدا کرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه دهان هوای نفس همانند درب دوزخ است و سیری ندارد، گفت: دومین بت مدرن پرستش انسان است، بعد از رسول خدا پرستش انسان را بنا کردند تا مردم مطیع صددرصد حاکمان شوند بدون اینکه قیمت و خدا را در نظر بگیرند. آنان اطاعت از حاکم را در عرض اطاعت از خدا و رسول الله(ص) قرار دادند.

وی افزود: امروز مصداق بارز این بت پرستی رفتار نابخردانه عربستان و بحرین است که اطاعت از بت انسانی آمریکا را بر خود واجب می دانند و با صدها میلیارد دلار هزینه به دنبال کسب رضایت این بت هستند و هر کاری را برایش انجام می دهند، در حالی که یک مشت ذلیل از ذلیل‌تر از خودشان اطاعت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بیان داشت: انسانی محبوب خداوند می شود که در همه امور دنیوی و اخروی از خداوند اطاعت کند و با اقتدا به اولیای الهی طالب این هشت خصلت باشد.

استاد حوزه علمیه درپایان خاطرنشان کرد: زمانی که انسان محبوب خداوند شود حضرت حق بی دریغ سرمایه های عظیم معنوی را به سمت او سرازیر می کند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات