۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۶۲۱۹۲۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

پیوند مردم و روحانیت مستحکم و ناگسستنی است

پیوند مردم و روحانیت مستحکم و ناگسستنی است
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، پیوند مردم و روحانیت را علیرغم توطئه ها و هجمه های دشمنان مستحکم و ناگسستنی دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در همایش فصلی و کارگاه آموزشی روحانیان مستقر در بابلسر، گفت: تلاش دشمن در جهت ایجاد شکاف بین مردم و روحانیت یک طرح شکست خورده است و این پیوند روز به روز مستحکم‌تر می‌شود.
 
وی با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، مهم‌ترین شاخصه اهل بیت(ع) را ظلم ستیزی و پایداری و مقاومت دانست و افزود: امروز فرهنگ استکبار ستیزی ملت ایران به تأسی از نهضت حسینی است.
 
حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که اربعین حسینی زمینه و مقدمه ظهور امام عصر(عج) است، خاطرنشان کرد: پایه گذار اربعین حسینی خود اهل بیت(ع) بودند و امروز اربعین یک اجتماع عظیم بشری است که چشم جهانیان را به خود محو کرده است و باید تلاش کنیم این اجتماع و فرهنگ مقاومت همواره جهانی بماند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتهام زنی سران کشور‌های استکباری جهان و برخی هم پیمانان اروپایی آنان در مجامع سازمان ملل، تصریح کرد: ایران اسلامی راه انبیا و اولیای الهی را با فرهنگ مقاومت و ایستادگی ادامه خواهد داد و تنها راه حل برون رفت از مشکلات کشور تمسک به نصرت الهی و اهل بیت(ع) و اعتماد به نیروی جوان و داخل کشور است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران همچنین به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی و چهل سال عمر پر برکت این نظام اشاره و تاکید کرد: مهم‌ترین رسالت روحانیون ترویج معارف الهی و دینی در جامعه است و هر جا پیوند مردم و روحانیت مستحکم‌تر و همدلی‌ها بیشتر شد نقشه شوم دشمنان به شکست منتج شد و این پیوند میان مردم و روحانیت ناگسستنی است.

استاد حوزه‌ علمیه مازندران به جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان غیور ایران اسلامی در دوران انقلاب و دفاع مقدس و حوادث پس از آن اشاره و خاطر نشان کرد: امروز امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی مرهون مجاهدت‌های شهیدان و رزمندگان و ایثارگران ایران اسلامی است و بواسطه شهداء ست که امروز مسیر کربلا و پیاده روی اربعین اینگونه در جهان خودنمایی می‌کند.

حجت الاسلام شکریان با تقدیر از فعالیت‌های مجاهدانه مبلغان، تبلیغ و کار فرهنگی و تبلیغی را در این برهه از زمان بسیار مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: روحانیت همواره در تاریخ انقلاب اسلامی خوش درخشیده است و باید این اثرگذاری و مردمی بودن و انقلابی بودن را در خود تقویت کنیم و در همه بخش‌های مختلف کشور اثرگذار باشیم و این امر محقق خواهد شد اگر مجاهدانه در راه دین خدا تلاش و همت کنیم.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که روحانیت در طول تاریخ همواره در برابر انحراف و کج روی ها با قدرت ایستاده و موضع گیری کرده است، افزود: امروز نیز حضور روحانیت در صحنه های مختلف عامل وحدت و همبستگی داخلی و خنثی کننده توطئه دشمنان علیه اسلام و انقلاب است./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات