۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۶۲۱۹۲۸
آیت الله سبحانی:

معلمان دلسوز و اخلاق مدار برای دانش آموزان انتخاب شوند

معلمان دلسوز و اخلاق مدار برای دانش آموزان انتخاب شوند
حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه باید معلمان دلسوز و اخلاق مدار انتخاب شوند، گفت: معلمان تأثیر بسیار زیادی در نگرش دانش آموزان دارند و می توانند کشوری را نجات دهند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید شامگاه پنجشنبه در دیدار وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از زمان حضرت ابراهیم مسأله تعلیم و تربیت مطرح می شود، گفت: در زمان بنا نهادن کعبه، ایشان دعا می کند که خداوند پیامبری در بین مردم بفرستد که آموزش و تزکیه را بین مردم نشر دهد.

وی با بیان اینکه آموزش بر پرورش اولویت دارد، اظهارکرد: زمانی که آموزش و تعلیم نباشد، پرورش و تزکیه معنی نمی دهد. علم موتور جامعه است و ایمان ترمز این علم است و علم همراه با تزکیه و پرورش در راه درست به کارگرفته می شود.

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه معلمانی انتخاب کنید که دلسوز و اخلاق مدار باشند، گفت: معلمان تأثیر بسیار زیادی در نگرش دانش آموزان دارند به طوریکه یک معلم می تواند کشوری را نجات دهد.

وی ادامه داد: مانند زمان عمرابن عبدالعزیز در زمان خلافت اموی که حضرت علی(ع) را بر منبرهای مساجد لعن و نفرین می کردند اما معلم وی با نگرشی که عمرابن عبدالعزیز در کودکی به وی داد باعث شد تا دیگر چنین نکند و زمانی که به خلافت رسید در۴۰ هزار منبر لعن بر امام علی (ع) را ممنوع کرد و این تاثیر یک معلم را بر یک ملت نشان می دهد.

محمد قمین
ارسال نظرات