۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۶۲۱۹۳۱
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

قرآن نباید در حاشیه قرار بگیرد

قرآن نباید در حاشیه قرار بگیرد
حجت الاسلام شاه فضل گفت: قرآن در حاشیه زندگی مردم قرار دارد و مهجور مانده است و در بطن زندگی مردم قرار ندارد در حالیکه قرآن ثقل اکبر است و اهل بیت (ع) ثقل اصغر هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل پنجشنبه شب در مراسم سوگواری امام حسین (ع) هیات حضرت علی اصغر که در مسجد امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: تاریخ تا کنون انقلابی را مانند انقلاب امام خمینی (ره) به خودش ندیده است.

وی افزود: در طول تاریخ حکومت‌هایی با نام اسلام تشکیل شد، اما مرام پادشاهی خودشان را داشتند و این در حالی است که امام خمینی (ره) زندگی ساده‌ای داشت و اجازه هیچگونه تجمل گرایی نمی‌داد و کوچکترین هوای نفس در وجود امام نبود.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: مردم ایران اسلامی در سال ۵۷ انقلاب کردند و به پیروزی رسیدند و تا به امروز با ولایت هستند و پای ولایت و انقلاب اسلامی ایران ایستاده اند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان در ادامه به معرفت قرآن اشاره کرد و گفت: انسان‌ها از اینکه در دنیا کنار خدا بودند، اما از وجود خدا استفاده نکردند در قیامت حسرت خواهند خورد.

حجت الاسلام شاه فضل بیان کرد: قرآن در حاشیه زندگی مردم قرار دارد و مهجور مانده است و در بطن زندگی مردم قرار ندارد و این درحالی است که پیامبر می‌فرماید، قرآن و عترت مانند دو انگشت یک دست هستند که از یکدیگر جدا نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید، قرآن ثقل اکبر است و اهل بیت (ع) ثقل اصغر هستند، افزود: برای وصل شدن به پیامبراکرم (ص) و اسلام باید متصل به قرآن و اهل بیت (ع) بود.

دبیر جامعه روحانیت کاشان ادامه داد: روز قیامت افسوس خواهیم خورد از اینکه در دنیا دست به هرکاری زدیم، اما نسبت قرآن بی مهری کردیم، از این رو درعظمت قرآن روایت است فاصله قرآن با کلام بشر به اندازه فاصله خدا با انسان‌ها است.

حجت الاسلام شاه فضل با بیان اینکه قرآن دارای روح و معنویت است، گفت: هرگونه ارتباط با قرآن سبب برکت است و خداوند در قرآن می‌فرماید قرآن یک کتاب با برکت است و هرکس قرآن را تلاوت کند خداوند ۷۰ ثواب به او داده و ۷۰ سیئه او را پاک می‌کند./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات