۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۶۲۱۹۴۱
حجت الاسلام والمسلمین فرزانه مطرح کرد؛

شکست استکبار و صهیونیسم جهانی در برابر کانون های مقاومت در دنیا

شکست استکبار و صهیونیسم جهانی در برابر کانون های مقاومت در دنیا
امام جمعه موقت مشهد گفت: آمریکا، صهیونیسم و حکومت ارتجاع عرب در تمام نقشه های خود در برابر کانون های مقاومت شکست خوردند و تحلیل های خود آن ها خبر از افول امریکا می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین فرزانه، امام جمعه موقت مشهد در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی، به اهمیت دعا در زندگی بشر اشاره و اظهار کرد: ما بدون دعا نمی توانیم زندگی انسانی را داشته باشیم و خداوند می فرماید:«شما من را بخوانید من اجابت می کنم.»

وی با اشاره به وجود رابطه تنگاتنگ بین دعا و عمل، گفت: اعمال ما گاهی دعا را کمک کرده و گاهی دعا را حبس می کند و امام علی(ع) به عواملی که موجب حبس و استجابت دعا می شود اشاره می کند که ما باید به این امر توجه ویژه داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه به عوامل حبس دعا با توجه به فرمایش امام علی(ع) اشاره و ابراز کرد: این که خدا را شناخته اما حق خداوند را ادا نمی کنید که اخلاص نسبت به پرودگار، بندگی خدا و تلاش برای تحقق حکم خدا در جامعه از حق خداوند است، به پیامبر خدا ایمان آورده اما با سنت ایشان مخالفت می کنید و قرآنی که خداوند نازل کرده است را قرائت می کنید اما با قرآن مخالفت کرده و عمل قرآن در زندگی شما ظهور ندارد از جمله عواملی است که موجب می شود دعاهای شما مستجاب نشود.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: گفتید از آتش می ترسید اما در هر فرصتی کاری می کنید که شما را به جهنم نزدیک می کند، ابراز علاقه به بهشت دارید اما با کارها خود را از بهشت دور می کنید، نعمت های الهی را استفاده کرده اما شکر نعمت را به جا نمی آورید، با زبان شیطان را لعن کرده اما با عمل از دوست های شیطان هستید و شما مراقب هستید که عیب مردم را ببینید اما از عیوب خود غافل شده اید این ها از دیگر ویژگی هایی است که امیرالمومنین(ع) آن ها را موجب مستجاب نشدن دعا بیان می فرماید.

وی در ادامه به عوامل استجابت دعا با توجه به فرمایش امیرالمومنین(ع) اشاره و بیان داشت: مراقبت لحظه به لحظه از فکر، روح و عمل که تقوا است، اصلاح عمل خود، مراقب از دورن خود و داشتن اخلاص، امر به معروف، نهی از منکر از جمله عواملی است که موجب استجابت دعای شما می شود.

شکست استکبار و صهیونیسم جهانی در برابر کانون های مقاومت در دنیا

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه با اشاره به کانون های مقاومت در دنیا، گفت: امروز واژه «کانون های مقاومت» در دنیا مطرح است که حزب الله در لبنان، حماس در فلسطین، انصار الله در یمن و حکومت سوریه از جمله کانون های مقاومت هستند که در برابر آمریکا و صهیونیسم و ارتجاع عرب مقاومت کرده و تسلیم نمی شود.

امام جمعه موقت مشهد به عوامل پیدایش کانون های مقاومت اشاره و اظهار کرد: ظلم، ستم، تجاوز، قتل و وحشیگیری های صهیونیسم و استکبار جهانی؛ بخشی از علمای شیعه که موجب ایجاد کانون های مقاومت شدند و امام خمینی و انقلاب اسلامی ایران از عوامل پیدایش این کانون ها بود.

وی به مراحل شکل گیری و قدرت گیری کانون های مقاومت اشاره و ابراز کرد: در مرحله اول کانون های مقاومت شکل گرفته اما نمی توانستند مقاومت کنند و اسلحه نداشتند، مرحله بعدی ظهور و بروز و قدرت پیدا کردن این کانون ها بود که در این مرحله امام و رهبری کمک کرده و در مرحله سوم بیعت این کانون ها با رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران بود.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه افزود: در مرحله اول آمریکا و صهیونیسم این کانون ها را جدی نمی گرفتند اما در مرحله دوم به لبنان، فلسطین و یمن حمله کرده تا آن ها را از بین ببردند، قدرتی وحشی مانند داعش را به وجود آوردند و ایران را نیز تهدید و تحریم کردند اما در همه نقشه های خود شکست خوردند و تحلیل های خود آن ها نیز خبر از افول امریکا می دهد.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: دشمن در ایران خواستند با تحریم حداکثری ایران را فلج کنند اما آیا فلج شده؟ مردم را از نظام جدا کنند و با تبلیغات جوانان را از سلام برگردانند اما توانستند؟ جوانان ما در اربعین جواب این حرکت های ضد فرهنگی آمریکا را می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه هشت سال دفاع مقدس را ریشه همه عزت ما دانست و گفت: هر چه که می توانید یاد شهدا را زنده نگه داشته، خاطرات آن ها را بخوانید، به زیارت قبور شهدا رفته، نگاه به تمثال شهدا داشته، ارتباط با خانواده های شهدا داشته باشید چون عزت ما در این چیزها بوده است و ما نمی توانیم این 8 سال دفاع مقدس را فراموش کنیم.

بیعت کانون های مقاومت با رهبری ایران و پیامدهای آن

وی به پیامدهای بیعت کانون های مقاومت با رهبر معظم انقلاب اشاره و اظهار کرد: مبارزه با ظلم که بدون رهبری یک اثر و در کنار رهبری الهی اثری دیگری دارد، وقتی ملت ها ببینند که کانون مقاومت آن ها در دست رهبری است از آن ها حمایت می کنند، قدرت کانون های مقاومت نیز با اتحاد با یک دیگر فزونی می یابد و زمینه پیروزی جهانی برای جمهوری اسلامی و کانون های مقاومت از نوع پیروزی سال 57 فراهم است که همان گونه که دنیا در سال 57 بهت زده شد در برابر این پیروزی نیز دنیا بهت زده خواهد شد.

امام جمعه موقت مشهد افزود: حمایت مردم از کانون های مقاومت و بیعت این کانون های مقاومت با رهبری ایران خواب شب را از آمریکا و صهیونیسم و ارتجاع عرب ربوده است، انسان از این شرایط فعلی ایران و کانون های مقاومت استشمام بوی ظهور را می کند  و امید داریم که با این وضعیتی که در دنیا به وجود آمده است، خداوند ظهور ولی عصر(عج) را نزدیک کند./864/پ202/ب2

امیر خاکراه
ارسال نظرات