۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۶۲۱۹۴۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

مقابله با فساد تنها بر عهده قوه قضائیه نیست| ضرورت همگامی قوا در فسادستیزی

مقابله با فساد تنها بر عهده قوه قضائیه نیست| ضرورت همگامی قوا در فسادستیزی
امام جمعه بجنورد با قدردانی از دستگاه قضایی در مبارزه با فساد، بر همگامی سایر قوا در این زمینه تأکید کرد و گفت: پیشگیری و مقابله با فساد تنها بر عهده قوه قضائیه نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به تبیین بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و درس خارج فقه ایشان پرداخت.

وی افزود: همان‌گونه که رهبری نیز فرمودند یکی از درس‌های ارزنده دفاع مقدس اعتماد به نسل جوان و نتیجه گرفتن از این اعتماد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: جوانان میدان‌دار در هشت سال جنگ تحمیلی امروز فرماندهانی هستند که با تلاش‌های خود زمینه خودکفایی و اقتدار ملی را فراهم کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه امروز هم باید به جوانان تکیه و اعتماد کنیم، خاطرنشان کرد: باید بزرگان و افراد باتجربه به‌منظور تداوم روند توسعه و پیشرفت کشور در بخش‌های مختلف تجربیات خود را در اختیار مدیران جوان قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام دوگانه اخیر کشورهای اروپایی در قبال ایران، اظهار کرد: سران کشورهای اروپایی از یک طرف بدون سند و مدرک علیه ایران اطلاعیه صادر کرده و کشور ما را متهم به دست داشتن در حمله به تأسیسات نفتی آرامکو عربستان معرفی می می‌کنند و از سوی دیگر با وقاحت و پررویی تمام به دنبال برگزاری نشست با مسؤولان کشور ما هستند.

وی تصریح کرد: البته رئیس‌جمهور ما هم پاسخ کوبنده‌ای به آن‌ها داد و تأکید کرد که برای برگزاری نشست باید ابتدا تحریم‌های ظالمانه علیه ما را بردارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب پیرامون مبارزه با فساد، ضمن قدردانی از اقدامات قوه قضائیه در برخورد با مفسدان، اظهار کرد: پیشگیری و مقابله با فساد تنها بر عهده قوه قضائیه نیست؛ بلکه باید سایر قوا و نهادها در این زمینه همراه و همگام شوند.

امام جمعه بجنورد همچنین در ادامه با اشاره به انتخاب شهردار جدید مرکز استان، از او خواست تا از حاشیه پردازی دوری کرده و در عوض بیشتر به حاشیه شهر رسیدگی کند./9314/پ202/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات