۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۶۲۱۹۹۲
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان مطرح کرد؛

بداخلاقی و فقدان معنویات عامل اصلی افزایش طلاق در کشور

بداخلاقی و فقدان معنویات عامل اصلی افزایش طلاق در کشور
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اخلاق الهی از ایمان و عمل صالح انسان حفاظت می کند، گفت: فقر اخلاق و دوری از معنویات دلیل اصلی افزایش آمار طلاق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه سوم ماه محرم الحرام در حسینیه بیت الزهرا(س) برگزار شد، گفت: اخلاق در اسلام جایگاه بلند و با ارزشی دارد.

وی افزود: بخشی از اخلاق مربوط به آراستگی ها یعنی صفات و حالات پاک می شود و بخش دیگر از اخلاق اختصاص به پیراستگی ها یعنی آلوده نبودن صفحه باطن انسان به اوصاف و حالات ابلیسی است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان مقصود از اخلاق ابلیسی را تکبر ورزیدن به خداوند متعال و قبول نداشتن دستورات الهی دانست و ابراز کرد: زمانی که خداوند بر ملائکه دستور داد به انسان سجده کنند شیطان با خودبزرگ بینی و تکبری که داشت از انجام دستور الهی امتناع کرد؛ عاقبت کسی که به خداوند تکبر می ورزد دوزخ است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه خداوند انسان ها را به انجام عمل صالح و پرهیز از اعمال ناشایست دعوت می کند و هرگز کسی را به اطاعت از دستورات خود مجبور نمی کند، اظهار داشت: انسان با اراده و اختیار خود می تواند از خداوند اطاعت کند.

وی با اشاره به اینکه انبیا و اولیای الهی همانند طبیب بیماری های باطنی و روحی انسان را درمان می کنند، عنوان کرد: تنها انسان های معصوم از این آلودگی ها و بیماری ها دور هستند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه باطن و ظاهر دنیوی انسان در عالم آخرت آشکار می شود، گفت: انسان در قیامت پاداش و جزای عملی را که در عالم دنیا انجام داده دریافت می کند؛ قیامت روزی است که همه پنهان‌های عالم دنیا آشکار می شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: طبق صریح آیات الهی؛ در قیامت تمام اعضا و جوارح انسان به اعمالی که در عالم دنیا انجام داده شهادت می دهند.

وی با تاکید بر اینکه زندگی انسان باید نظم داشته باشد، ابراز کرد: امام علی(ع) چند دقیقه قبل از شهادت به فرزندانشان وصیت می کنند که زندگی منظمی داشته باشند؛ کار، تفریح، مطالعه، استراحت، خوردن، آشامیدن و دیگر افعال انسان در عالم دنیا همه باید بر اساس نظم و به دور از افراط و تفریط باشد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان خاطرنشان کرد: اخلاق الهی از ایمان و عمل صالح انسان حفاظت می کند؛ فقر اخلاق و دوری از معنویات دلیل اصلی افزایش آمار طلاق در کشور است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات