۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۶۲۲۰۱۵

نگاهی به مهمترین فراز خطبه های ائمه جمعه کشور

نگاهی به مهمترین فراز خطبه های ائمه جمعه کشور
ائمه جمعه سراسر کشور در بخشی از خطبه های عبادی، سیاسی نماز جمعه بیان داشتند: مقاومت تنها راه قطعی برای پیروزی در برابر آمریکایی و اروپایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته علاوه بر اشاره به مسائل مهم اعتقادی و سیاسی کشور به سفر رییس جمهور به نیویورک اشاره داشتند و گفتند: تنها راه قطعی برای پیروزی در برابر پازل آمریکایی و اروپایی علیه ملت ایران راهبرد مقاومت است.

گفتنی است ائمه جمعه کشور به موضوعات دیگری اشاره داشتند که آنها را در ادامه با هم می خوانیم.

امام جمعه موقت تهران:

مقاومت یمن مولود دفاع مقدس است | اربعین حسینی مانور انتظار است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ویژگی ها و آموزه های دفاع مقدس گفت: در اربعین باید افکارجهانی را نسبت به استکبار و انحرافات از اسلام ناب حساس کنیم.

آیت الله صدیقی اظهار داشت: توجه به نقش رهبری، توکل و یقین به وعده های خداوند، ابتکار عمل، عشق به شهادت، استقامت تا پیروزی، تحمل طولانی ترین جنگ نابرابر در تاریخ، انسجام و وحدت، نیایش و مناجات، ولایتمداری، صلابت و بی باکی، معنویت و اقتدار و تسلیم ناپذیری، حضور تمام عیار مردم و عزم ملی از آموزه ها و ویژگی های دفاع مقدس است.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه قم:

مسؤولان به وعده های پوچ اروپا دل نبندند | گوش به فرمان رهبری به پیش بروید

آیت الله سعیدی با بیان این که آمریکا و اروپا هیچگاه از خوی استکباری در قبال ایران دست برنداشتند، گفت: مسؤولان به وعده های پوچ اروپا دل نبندند.

امام جمعه قمبا اشاره به سفر رییس جمهور به نیویورک و دیدار با سران کشورها گفت: 3 تن از سران اروپا با رییس جمهور ایران در نیویورک دیدار و تلاش کردند که زمینه ملاقات رییس جمهور ایران با ترامپ را فراهم کنند اما رییس جمهور دست رد به سینه آن ها زد و در نطق خود در سازمان ملل نیز از موضع اقتدار پیام هایی را به دولت آمریکا داد.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه تبریز: 

قدردانی حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم از مواضع رئیس جمهور در سازمان ملل‌

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با تقدیر از مواضع غیرتمندانه رئیس جمهوری کشورمان، گفت: برای مقابله با پازل آمریکایی و اروپایی علیه ملت ایران تنها راه قطعی برای پیروزی راهبرد مقاومت است.

امام جمعه تبریز با تبیین شرایط امر به معروف و نهی از منکر ابراز داشت: این فریضه را باید از نزدیکان خود شروع کنیم و علاوه بر رعایت افراد ضعیف باید هم منطقی صحبت کنیم و هم منطق دیگران را قبول کنیم.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه کرج:
آمریکا وجود حمله به ایران را ندارد؛ هدفش ‌دوشیدن کشورهای مفلوک منطقه است

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه با وضعیتی که آمریکا دارد با قاطعیت اعلام می‌کنیم که آمریکا وجود و جرات حمله به ایران را ندارد،متذکر شد: شکست آمریکا و به بن بست رسیدن رژیم صهونیستی حاصل انتخابات اسرائیل است، با تلاش گسترده‌ای که آمریکا کرده که هم پیاله خود را نجات دهد موفق نبوده است،آمریکا  و اسرائیل هر دو با هم در گل گیر کرده اند و نتیجه هم روشن است و صدای خرد شدن استخوانهای امپریالیسم  به خوبی شنیده می‌شود و فروپاشی آنها نزدیک است.

امام جمعه کرج گفت: طرح موضوعاتی مانند حمله به ایران برای دوشیدن کشورهای مفلوک منطقه است و آمریکا وجود حمله به ایران را ندارد.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه اهواز:
کشور‌ با نیرو‌های جوان انقلابی پیشرفت می کند
امام جمعه اهواز با بیان اینکه ذلت دشمن در زمینه امنیت و نفوذ منطقه‌ای ماحصل حضور جوانان است، گفت: هرجا به جوانان اعتماد و عرصه فعالیت را به آن‌ها سپردیم، موفق عمل کردیم.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به اینکه در شرایط جنگی همه ارکان نظام اسلامی باید آرایش جنگی داشته باشند، اضافه کرد: آمریکا برای بهبود اقتصاد ورشکسته خود و رونق شرکت‌ها و کارخانه هایش، جنگ‌های نظامی متعددی را در سراسر جهان راه می‌اندازد، در آمریکا حدود ۵۰ میلیون نفر زیر خط فقر زندگی می‌کنند، کارتون خواب‌های بسیار دارد و در عین حال بدهکارترین کشور جهان است.
ادامه مطلب را اینجا بخوانید...
 
امام جمعه موقت مشهد:

شکست استکبار و صهیونیسم جهانی در برابر کانون های مقاومت در دنیا

امام جمعه موقت مشهد گفت: آمریکا، صهیونیسم و حکومت ارتجاع عرب در تمام نقشه های خود در برابر کانون های مقاومت شکست خوردند و تحلیل های خود آن ها خبر از افول امریکا می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه با اشاره به کانون های مقاومت در دنیا، گفت: امروز واژه «کانون های مقاومت» در دنیا مطرح است که حزب الله در لبنان، حماس در فلسطین، انصار الله در یمن و حکومت سوریه از جمله کانون های مقاومت هستند که در برابر آمریکا و صهیونیسم و ارتجاع عرب مقاومت کرده و تسلیم نمی شود.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه اصفهان:

امروز شاهد هزینه‌های سازش در کشور هستیم| اروپا حامی منافع آمریکا است

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به ضرورت مقاومت در برابر فشارهای اقتصادی و سیاسی دشمنان، گفت: بیانیه کشورهای اروپایی علیه ایران نشان داد که آنها حامی منافع آمریکا هستند.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: مردم دنیا هم دیگر می‌دانند آمریکا قابل اعتماد نیست، این شرایطی که با آن مواجه هستیم هزینه‌هایی است که سازش دارد، رهبر معظم انقلاب فرمودند که مقاومت نتایج بهتر و هزینه‌های کمتری نسبت به سازش دارد، به همین دلیل است که باید راه مقاومت در پیش بگیریم و حاضر به سازش با دشمنان نشویم.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه سمنان:

فرهنگ مقاومت و باور ما می‌توانیم رمز اقتدار و پیروزی ملت ایران است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به اهمیت قطع امید از دشمن و رشد تقوا و معنویت در جامعه، گفت: فرهنگ مقاومت و باور ما می‌توانیم رمز اقتدار و پیروزی ملت ایران است.
 
آیت الله شاهچراغی با اشاره به اینکه ملت بزرگ ایران در پیروزی بر رژیم شاهنشاهی و سرنگونی طاغوت پهلوی و همچنین طی دوران پر افتخار دفاع مقدس به باور ما می‌توانیم جامه عمل پوشاند و در سال‌های اخیر نیز علی رغم همه فشار‌های دشمن با هدایت پیامبرگونه رهبر معظم انقلاب اسلامی هر روز به سوی پیشرفت و توسعه گام بر می‌دارند افزود: همگان باید بدانند که مذاکره با دشمنان و بدعهدان مشکلی را از کشور برطرف نمی‌کند، بلکه تنها راه غلبه بر مشکلات گفتمان مقاومت است.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه خراسان شمالی: 

مقابله با فساد تنها بر عهده قوه قضائیه نیست| ضرورت همگامی قوا در فسادستیزی

امام جمعه بجنورد با قدردانی از دستگاه قضایی در مبارزه با فساد، بر همگامی سایر قوا در این زمینه تأکید کرد و گفت: پیشگیری و مقابله با فساد تنها بر عهده قوه قضائیه نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام دوگانه اخیر کشورهای اروپایی در قبال ایران، اظهار کرد: سران کشورهای اروپایی از یک طرف بدون سند و مدرک علیه ایران اطلاعیه صادر کرده و کشور ما را متهم به دست داشتن در حمله به تأسیسات نفتی آرامکو عربستان معرفی می می‌کنند و از سوی دیگر با وقاحت و پررویی تمام به دنبال برگزاری نشست با مسؤولان کشور ما هستند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه ساری:

مسؤولان به وعده‌های توخالی و دروغین اروپایی‌ها دل نبندند

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که اروپایی‌ها در این سال‌های اخیر همواره وعده دادند و به آن عمل نکردند،گفت: دولت نباید به وعده‌های توخالی و دروغین اروپایی‌ها دل ببندد.

خطیب نماز جمعه ساری با اشاره به این که کشور‌های اروپایی که امروز از دموکراسی و حقوق بشر حرف می‌زنند از رژیم جنایت کار صدام در هشت سال دفاع مقدس به طور علنی حمایت کردند، بیان داشت: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند نباید به اروپایی‌ها نیز اعتماد کرد.
 
ادامه مطلب را اینجا بخوانید...
 
امام جمعه اردبیل:
ایران با کاهش ‌تعهدات برجامی آمریکایی‌ها را سر عقل بیاورد‌
امام جمعه اردبیل گفت: اروپایی‌ها مثل آمریکایی‌ها دستشان از اضافه کردن تحریم کوتاه است و به همین جهت به دنبال اسباب دیگر برای فشار بر ایران هستند.
آیت‌الله عاملی بیان گرد: این بار به جنگ‌های نیابتی دیگر روی آوردند، داعش به نیابت از آمریکا می‌جنگید، عربستان در یمن به نیابت از آمریکا با اندیشه‌های انقلاب اسلامی می جنگد و جنگ هم در سوریه، هم در عراق و هم در یمن نیابتی است و هدف همه این جنگ‌ها مقابله با انقلاب اسلامی، مهار ایران و از بین بردن گفتمان مقاومت است.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

در پایان گفتنی است ائمه جمعه با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان داشتند پس از عاشورا هیچ حادثه ای در عالم به اندازه دقاع مقدس پربار و پرثمر و سازنده و اثر گذار در تاریخ نبوده است.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات