۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۲۲۰۲۶
همزمان با ایام اربعین؛

اوقاف خراسان شمالی در مرز مهران نانوایی سیار برپا کرد

اوقاف خراسان شمالی در مرز مهران نانوایی سیار برپا کرد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: این اداره کل همزمان با ایام اربعین به‌منظور رفاه حال زائران اربعین حسینی اقدام به برپایی نانوایی سیار در مرز مهران کرده است.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: امسال نیز همانند سال گذشته اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی اقدام به برپایی نانوایی سیار در مرز مهران به‌منظور رفاه و تأمین نان موردنیاز زوار اربعینی کرده است.

وی افزود: این نانوایی سیار به‌طور کامل از تهیه آرد تا مرحله پخت نان را انجام می‌دهد و سعی در تأمین هر چه‌بهتر و بیشتر نان موردنیاز هم‌وطنان زائر سیدالشهدا (ع) را دارد.

حجت‌الاسلام آسوده با بیان اینکه علاوه بر برپایی نانوایی سیار در مرز مهران اقدامات رفاهی دیگری ازجمله برپایی موکب در این منطقه برای زائران حسینی در نظر گرفته‌شده است تصریح کرد: مبلغ 120 میلیون ریال نیز از محل موقوفات استان جمع‌آوری‌شده و در راستای ارائه خدمات به زائرین سیدالشهدا (ع) در نظر گرفته‌شده است.

وی با بیان اینکه استان خراسان شمالی در سال‌های گذشته نیز با برپایی موکب در مرز مهران به ارائه خدمات رفاهی گوناگون به زوار حسینی پرداخته است خاطرنشان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه با همکاری دیگر دستگاه‌های متولی استان در ماه محرم هرسال کاروانی را به‌منظور ارائه خدمات به مرز مهران اعزام می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به اینکه در سال گذشته به سبب طوفان شدید که در منطقه مهران رخ داد بسیاری از تأسیسات موکب این استان آسیب دید گفت: به‌منظور برپایی مجدد موکب استان در منطقه مهران، تأسیسات موردنیاز جدید ازجمله چادر و داربست خریداری‌شده است.

وی با اشاره به نشست مشترک مدیران کل اوقاف و امور خیریه استان‌های کشور اظهار کرد: در نشستی که با حضور مدیران کل اوقاف و خیریه استان‌های خراسان شمالی، سمنان، گلستان، مازندران، آذربایجان شرقی و ایلام برگزار شد تصمیماتی در خصوص ارائه هر چه‌بهتر خدمات به زائرین اربعین گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ادارات اوقاف و امور خیریه استان‌های کشور 54 موکب را به‌منظور خدمت‌رسانی به زائرین حسینی برپا کردند خاطرنشان کرد: ادارات اوقاف و امور خیریه کشور به‌منظور خدمت‌رسانی هر چه‌بهتر و هدفمندتر در 10 محور موضوعی مختلف تقسیم‌بندی شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه برخی از مبلغان و روحانیان استان نیز به‌منظور انجام فعالیت‌های فرهنگی به مرز مهران اعزام می‌شوند افزود: خراسان شمالی در تلاش است تا با همکاری استان‌های سمنان، گلستان، گیلان اسلام و آذربایجان غربی در محل قدمگاه امامزاده ابراهیم قتال (ع) یک آشپزخانه دائمی به‌منظور پخت غذا و توزیع غذا در بین زوار حسینی احداث کند.

وی با اشاره به اینکه احداث این آشپزخانه دائمی با سازه سبک در مرز مهران آغازشده است، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود روزانه ۱۰ هزار پرس غذا در این آشپزخانه پخت شود و از طریق موکب‌های حاضر در مرز مهران بین زوار اربعین حسینی توزیع شود./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات