۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۶۲۲۰۴۶
استاد ایثارگر و جانباز حوزه علمیه خراسان شمالی:

دستاوردهای شگرف نظام اسلامی نتیجه تداوم الگوی دفاع مقدس است

دستاوردهای شگرف نظام اسلامی نتیجه تداوم الگوی دفاع مقدس است
استاد جانباز و ایثارگر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: دستاوردها و موفقیت‌های شگرف نظام اسلامی در چهار دهه گذشته نتیجه تداوم الگوی دفاع مقدس در شئون مختلف است.

حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: رژیم بعثی عراق در سی و یکم شهریورماه سال 59 در نقش ابزار دست استکبار برای آسیب رساندن به شجره طیبه‌ای که در پی تحقق آرمان‌ها و باورهای دینی در جهان خسته از مادیات بود، دست به حمله به ایران زد.

وی افزود: امروز انقلاب اسلامی پس از حدود 40 سال پایداری و مقاومت، همچنان بر سر اهداف اولیه انقلاب ایستاده و غرب را به عقب‌نشینی وادار کرده است و افزون بر آن درنتیجه این پایداری به دستاوردهای شگرفی نیز رسیده است.

این روحانی ایثارگر و جانباز افزود: حدود 40 سال پیش و در روزگاری که انقلاب اسلامی، نهالی نوپا و نورس بود، درگیر جنگی تمام‌عیار و همه‌جانبه شد که برای نابودی یک نظام مستحکم و مستقر هم کافی بود چه رسد به نظامی که از عمر کوتاه آن، زمان زیادی نگذشته بود.

حجت‌الاسلام احمدی اضافه کرد: منطق محاسباتی و متعارف بشری اقتضا می‌کرد که جنگ چند روزی و یا حداکثر چند ماهی بیشتر به درازا نکشد و ارتش عراق فاتح این کارزار بشود؛ همه شواهد و محاسبات نیز این را اثبات می‌کرد.

وی ادامه داد: با منطق محاسباتی این روزها و بر اساس دودوتا چهارتای مادی هر نتیجه‌ای غیر از این عجیب بود. به‌خصوص آن‌که اساساً جنگی بین عراق و ایران در نگرفته بود و بلکه در یک سوی میدان، صدام با حمایت و همراهی مستقیم و تمام‌عیار غرب و شرق به لحاظ تجهیزات نظامی و اطلاعاتی و جاسوسی و ارتجاع عرب به لحاظ اعزام نیروی انسانی قرار داشت و در سوی دیگر میدان، ایرانی بود که حتی ارتشش هم زیر تیغ و فشار انحلال و فروپاشی بود.

حجت‌الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: صدام ظاهراً با 12 لشگر زرهی به ما حمله کرد اما در پایان 8 سال جنگ، لشگرهای زرهی او نه‌تنها کم نشد که بیشتر هم شد، در بین اسرای دشمن، از بیش از ده‌ها کشور اسیر داشتیم و حتی در مواردی، آمریکا مستقیماً به رویارویی و نبرد با ما پرداخت.

وی افزود: اما محاسبات کاملاً برعکس شد و با آن‌که همه دلشان می‌خواست کار ایران یکسره شود و رئیس‌جمهور وقت آمریکا، تصریح کرده بود که ایران تاوان ایستادگی‌اش را خواهد داد و گوشمالی می‌شود بلکه این نوکر دست‌آموز آن‌ها بود که به فرموده امام راحل (ره) در تحمیل آن همه خسارت چیزی به‌ دست نیاورد و دستش کوتاه شد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات