۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۶۲۲۰۴۸

دستور مدیر حوزه های علمیه برای تکمیل فرهنگ اَعلام شهدای روحانیت

دستور مدیر حوزه های علمیه برای تکمیل فرهنگ اَعلام شهدای روحانیت
آیت الله اعرافی از تدوین فرهنگ اعلام شهدای روحانیت استقبال و آمادگی حوزه را برای تکمیل این طرح ارزشمند اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دست اندرکاران تهیه و تدوین فرهنگ اعلام شهدای حوزه با حضور در دفتر مدیریت حوزه های علمیه با آیت الله علیرضا اعرافی دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار گزارشی از اهداف و روند تهیه و تدوین فرهنگ اعلام شهدای حوزه خدمت آیت الله اعرافی ارائه شد و مدیر حوزه های علمیه نیز دستورات لازم را  در جهت رفع نواقص و تکمیل این طرح ارزشمند ارائه کرد.

یحیی عقیلی از دست اندرکاران تهیه و تدوین فرهنگ اعلام شهدای روحانیت در خصوص جزییات این دیدار به خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: این دیدار که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بهره گیری از نظرات ارزشمند مدیریت عالی حوزه های علمیه انجام شد، در فضایی صمیمی صورت گرفت.

دستور مدیر حوزه های علمیه برای تکمیل فرهنگ اعلام شهدای روحانیت

وی ادامه داد: آیت الله اعرافی ضمن استقبال از تهیه و تدوین فرهنگ اعلام شهدای حوزه، همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه را برای تکمیل این طرح ارزشمند اعلام و در جهت رفع نواقص آن دستورات لازم را به بخش ها و معاونت های ذیربط ارائه کردند.

عقیلی اضافه کرد: یکی از مسائلی که در تکمیل این طرح نیاز داریم، تاییدیه و گواهی حوزوی بودن شهدا است که تاکنون اسناد حوزوی مربوط به هزار روحانی شهید را دریافت کرده ایم.

وی افزود: ما بقی شهدای روحانی که سه هزار و 888 شهید هستند اسناد حوزوی آنان تایید شده و منتظر مراحل نهایی کار هستیم.

دستور مدیر حوزه های علمیه برای تکمیل فرهنگ اعلام شهدای روحانیت

نماینده حوزه در موزه انقلاب و دفاع مقدس یادآورشد: پیش از این آمار شهدای روحانی به صورت تفکیک شده نبود و آمار شهدای بین المللی روحانیت نیز در آن وجود داشت؛ در تدوین فرهنگ اعلام شهدای روحانی قرار است این آمار به صورت تفکیک شده باشد.

عقیلی بر لزوم همراهی و همکاری تمامی معاونت های حوزه برای تکمیل این طرح تاکید و تصریح کرد: خوشبختانه با عنایت خاص حضرت آیت الله اعرافی و اعلام آمادگی ایشان قرار شد اعضای تدوین کننده این اثر در جلسه شورای معاونین حوزه حضور یابند و جلسه ای جداگانه در این خصوص برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی ابراز داشت: فرهنگ اعلام شهدای حوزه و روحانیت بعد از رفع نواقص و تایید نهایی از سوی حوزه و بنیاد شهید و امور ایثارگران در قالب های مختلف کتاب، نرم افزار، سایت و نرم افزارهای اندروید ویژه تلفن های همراه ارائه و در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

دستور مدیر حوزه های علمیه برای تکمیل فرهنگ اعلام شهدای روحانیت

عقیلی گفت: فرهنگ اعلام شهدای حوزه و روحانیت در قالب 14 جلد کتاب به چاپ خواهد رسید، در این اثر آمار شهدای روحانی سراسر کشور به صورت منطقه ای گردآوری می شود؛ 10 جلد این اثر آماده است.

وی افزود: 2 جلد این اثر نیز به تبیین نقش های مختلف روحانیت در دفاع مقدس و نیز بیانات حضرت امام و رهبر معظم انقلاب اختصاص دارد؛ در دو جلد نیز شهدای روحانی جهان اسلام معرفی خواهند شد.

دستور مدیر حوزه های علمیه برای تکمیل فرهنگ اعلام شهدای روحانیت

عقیلی در ادامه به دیگر موضوعات مطرح شده در دیدار با مدیر حوزه های علمیه پرداخت و گفت: در این دیدار همچنین طرح روحانی شهدای جهان اسلام خدمت آیت الله اعرافی ارائه شد و ایشان نیز برای تسریع در روند این کار ارزشمند، موضوع را حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری مسؤول ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه ارجاع دادند تا هرچه سریعتر اجرایی شود.

وی یادآورشد: در این دیدار همچنین از محضر مدیر حوزه های علمیه برای ثبت و ضبط خاطرات شان از دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی درخواستی مطرح شد و ایشان نیز قول دادند تا در فرصتی مناسب خاطرات خود را بیان کنند. /924/ج

تصاویر دیدار را اینجا ببینید.

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
تیموریان
Iran, Islamic Republic of
۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
زنده نگهداشتن یاد شهدا تجلیل از ارزشهای دفاع مقدس است.
0
0