۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۶۲۲۰۵۳
حجت الاسلام والمسلمین مختاری خبرداد؛

تحصیل بیش از دو هزار نفر از 16 ملیت در دانشگاه مذاهب اسلامی

تحصیل بیش از دو هزار نفر از 16 ملیت در دانشگاه مذاهب اسلامی
رییس دانشگاه مذاهب اسلامی از تحصیل بیش از دوهزار نفر از 16 ملیت در این دانشگاه خبرداد و گفت: رویکرد ما کاملا تقریبی و به دور از توهین و حتی دعوت به مذاهب دیگر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری رییس دانشگاه مذاهب اسلامی پیش از ظهر امروز در آیین آغاز سال تحصیلی این دانشگاه در شعبه قم با اشاره به دامن گیر شدن خطر الحاد در برخی دانشگاه های کشور اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی و کمی بعد از آن اندیشه مارکسیسم غالب بود و توانست جوانان زیادی را به خود جلب کند.

استاد در س خارج حوزه افزود: اما امروز اندیشه جدیدی با عنوان فلسفه تحلیلی به میدان آمد که فیلسوفان غربی در این حوزه به شدت کارکردند و توانستند از طریق روشن فکران غرب زده دوباره به جذب اندیشه های جوانان در این کشور بپردازند که در ادامه این روشن فکران فلسفه اگزیستانس را به وجود آوردند که همه این ها خطرات جدی در حوزه علم و دانش محسوب می‌شود.

وی با بیان این که برخی از این اندیشه ها در دانشگاه ها ما سایه افکنده است، گفت: این خطر جدی یعنی مبارزه با بنیاد دین و دین مداری، تعارض علم و دین و عقل و وحی به شدت تبلیغ می‌شود، از این رو وظیفه ما در دوره کنونی به مراتب سنگین تر از گذشته است.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری تصریح کرد: اگر در گذشته از احکام وضو و نماز و امثال آن از ما سؤال می کردند امروز نوع سؤال ها فلسفه نماز و فلسفه روزه و مثل آن است، بنده در کشور انگلیس تحصیل کرده ام و می دانم در آنجا پنبه فلسفه صدرایی و بوعلی سینا و حتی محی الدین عربی هم زده شده و آنها فلسفه های جدیدی را برای مبارزه با دین روی کار آورده اند.

وی با اشاره به نقش دانشگاه مذاهب اسلامی در پاسخگویی به این شبهات خاطرنشان کرد: دفاع از دین و مذهب وظیفه و ضرورت و از جمله بایسته های علمی و تحصیلی ما است و در هر رشته ای که هستیم باید روی یک سری مباحثی کار کنیم که کمتر به آن پرداخته شده است تا بتوانیم قدم های مثبتی برداریم.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود دانشگاه مذاهب اسلامی را از جمله مراکز آکادمیک معتبر کشور عنوان و تصریح کرد: مدرک این دانشگاه به دست خود وزیر علوم امضا می‌شود و در سراسر جهان معتبر است همچنانکه بخشی از فارغ التحصیلان بین الملل ما در این دانشگاه سمت های مهمی را در کشور های خود تصاحب کرده اند.

وی از تحصیل 16 ملیت از سراسر جهان در دانشگاه مذاهب اسلامی خبرداد و یادآور شد: رویکرد این دانشگاه کاملا تقریبی است و به لطف خدای متعال و با تلاش دوستان توانستیم بدهی های سنگین بیش از یک و نیم میلیاردی دانشگاه را تسویه کرده و در هشت استان نیز شعبه فعال دایر کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه بیان داشت: در حال حاضر در دانشگاه مذاهب اسلامی بیش از دو هزار دانشجو داریم و در کنکور سراسری امثال نیز درخواست زیادی برای جذب داشتیم که با توجه به ظرفیت خودمان 150 نفر را پذیرفتیم و از سال آینده نیز پذیرش خواهران در شعبه قم نیز راه اندازی خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اساسانامه و آیین نامه دانشگاه مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: در این دانشگاه هم اساتید و هم طلاب و هم دانشجویانی از اهل سنت داریم که با رویکردی تقریبی و در کمال دوستی با هم درس می خوانند و دعوت به مذاهب یکدیگر و همچنین توهین به مقدسات مذاهب از سوی هر فردی در این دانشگاه مساوی با اخراج او است.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری در پایان خاطرنشان کرد: بنده با سابقه چندین ساله در عرصه مذاهب اسلامی و همچنین سفرهای مختلف به کشورهای خارجی عرض می کنم که با خشونت و توهین به مقدسات مذاهب کار پیش نمی رود، بنابراین راه گسترش اسلام ناب و سیره اهل بیت(ع) جز با تقریب و برادری بین مذاهب ممکن نیست؛ همچنانکه رهبر معظم انقلاب بارها بر این مسأله تأکید داشته اند./1330/ج

ارسال نظرات