۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۲۲۰۵۴
رییس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی:

روحانیان معمم به لباس طلبگی مقید باشند

روحانیان معمم به لباس طلبگی مقید باشند
رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید مقید به لباس طلبگی باشیم؛ زیرا این لباس آدرس و کد و نشانی و تابلوی کار ما است؛ نه اینکه گاهی بپوشیم و گاهی نپوشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، بر رعایت زی طلبگی از سوی همه حوزویان تأکید کرد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه خطاب به طلاب، اظهار کرد: مردم ما طلاب را به‌عنوان کارشناس دین و صاحب تفقه در دین می‌شناسند؛ اما باید مراقب باشیم تفقه غیر از سطحی‌نگری و سطحی خوانی است، زیرا گاهی یک درس را برای پاس کردن می‌خوانیم که زیبنده طلاب نیست بلکه باید به صورت عمیق تحصیل کنید.

وی اظهار کرد: در زیارت جامعه کبیره می‌خوانیم: «وَ عَنَاصِرَ الْأَبْرَارِ وَ دَعَائِمَ الْأَخْیارِ وَ سَاسَةَ الْعِبَادِ وَ أَرْکانَ الْبِلاَد؛ سلام بر شما که اصول نیکان و استوانه‌های خوبان و زمامداران بندگان و پایه و ارکان شهرها هستید»؛ ازاین‌رو هر کس می‌خواهد رکن بلد باشد باید سیاست بلد باشد و انقلابی اندیشیده و به‌روز باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید مقید به لباس طلبگی باشیم، افزود: این لباس آدرس و کد و نشانی و تابلوی کار ما است؛ ازاین‌رو ما طلاب باید لباس افتخار و دین‌شناسی بپوشیم؛ اما دوزیست نباشیم یعنی این‌گونه نباشد که گاهی بپوشیم و گاهی نپوشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه بر الگوبرداری طلاب از بزرگان دینی و حوزوی تأکید کرد و گفت: باید تلاش کرده شخصیت‌هایی چون امام راحل، مقام معظم رهبری، شهید مطهری و ... را الگوی خود قرار دهید تا بتوانید به رسالت طلبگی خود به‌درستی عمل کنید.

وی با بیان اینکه بر اساس سبک شهید مطهری باید روان بنویسیم و روان بگوییم تا مشتری دین‌شناسی ما بیشتر شود، اضافه کرد: به عنوان مثال داستان راستان شهید مطهری اگرچه کتاب ساده‌ای است اما بسیار عمیق است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: پیام‌های زیادی در داستان‌های کتاب داستان راستان وجود دارد که باید مورد توجه مخاطبان قرار گیرد؛ زیرا در لابه‌لای این داستان‌های تاریخی مراحل رشد و کمال انسان پیدا می‌شود./9314/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
هادی رحیمی
ارسال نظرات