۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۶۲۲۰۵۶
معاون آموزش دانشگاه مذاهب اسلامی خبرداد؛

پذیرش 150 نفر در سال تحصیلی جدید دانشگاه مذاهب اسلامی

پذیرش 150 نفر در سال تحصیلی جدید دانشگاه مذاهب اسلامی
صابری از پذیرش 150 دانشجو و طلبه برای سال تحصیلی جدید در دانشگاه مذاهب اسلامی خبرداد و گفت: طلاب حوزه در دوره های ارشد و دکتری این دانشگاه به صورت اختصاصی پذیرش می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر رضا صابری معاون آموزش دانشگاه مذاهب اسلامی پیش از ظهر امروز در آیین آغاز سال تحصیلی این دانشگاه در شعبه قم با اشاره به شیوه های پذیرش این دانشگاه خاطرنشان کرد: شیوه اول از طریق آزمون سراسری است که هر ساله برگزار می‌شود و عده ای از این طریق در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری پذیرش می شوند.

وی افزود: شیوه دوم ویژه طلاب حوزه های علمیه است که برای این دسته در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش اختصاصی داریم چراکه اعتقاد ما این است که طلاب قم سطوحی از دروس را پشت سرگذاشته ونیازی به معطل شدن در کارشناسی را ندارند و از طرفی برای کادرسازی موضوع تقریب و مذاهب اسلامی نیازمند طلابی قوی در این عرصه هستیم.

معاون آموزش دانشگاه مذاهب اسلامی تأکید کرد: طلاب علاقه مند در سراسر کشور چه از شیعه و چه از اهل سنت با فراخوان هایی که اعلام می‌شود در دانشگاه ثبت نام کرده و در دوره ارشد و دکتری این دانشگاه شرکت می‌کنند، دوره دکتری همراه با آموزش زبان خارجی، برگزاری آزمون جامعه و ارائه پایان نامه علمی خواهد بود.

وی در ارتباط با شیوه اخذ شهریه در این دانشگاه یادآور شد: در دوره کارشناسی که تحصیل از گذشته رایگان بوده و هنوز هم هست، دوره ارشد را با پیگیری های مستمر رییس دانشگاه رایگان کردیم و تنها برای دوره دکتری شهریه اخذ می‌شود که حدود 40 میلیون تومان است، این مبلغ برای طلاب قسط بندی شده و در حال رایزنی برای کمک به طلاب از طریق وام قرض الحسنه نیز هستیم.

صابری در ارتباط با شعب این دانشگاه در خارج از کشور نیز یادآور شد: در کشورهای سوریه، عراق، لبنان، اندونزی و روسیه مقدمات کار برای راه اندازی شعب انجام شده و انشاءالله در آینده نزدیک دانشجویان علاقه مند به مذاهب اسلامی در این کشورها نیز جذب دانشگاه می شوند.

معاون آموزش دانشگاه مذاهب اسلامی با بیان این که دانشگاه مذاهب اسلامی به لحاظ قوانین ومقررات کاملا تابع وزارت علوم است، گفت: آیین نامه تحصیلات در مقطع کارشناسی و ارشد کاملا از وزارت علوم ابلاغ می‌شود ولی در مقطع دکتری آیین نامه دانشگاه توسط هیأت امنا تدوین وتصویب شده که البته با اشکالاتی مواجه هست که در صدد اصلاح این مشکلات نیز خواهیم بود.

وی در ادامه از پذیرش 150 نفر برای سال تحصیلی جدید دانشگاه مذاهب اسلامی خبرداد و گفت: این تعداد در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری در شهرهایی از جمله قم، تهران، کرمانشاه، بوشهر، کردستان، لرستان و زاهدان مشغول به تحصیل خواهند شد./1330/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
ارسال نظرات