۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۶۲۲۰۷۰
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

پیاده روی اربعین تلاش های دشمن برای دین زدایی را خنثی می کند

پیاده روی اربعین تلاش های دشمن برای دین زدایی را خنثی می کند
استاد حوزه با انتقاد از اقدامات جاهلانه، ناشیانه و یا عامدانه پیرامون زیر سؤال بردن راهپیمایی اربعین گفت: پیاده روی اربعین تلاش های دشمن برای دین زدایی را خنثی می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه در همایش بزرگ خادمین ایرانی حرم امام حسین(ع) در اربعین با عنوان «سخاء الحسین» که در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به دلایل ماندگاری قیام کربلا و عاشورای حسینی، نخستین عامل ماندگاری این جریان را اراده الهی دانست و گفت: دلایل زیادی برای ماندگاری جریان کربلا بیان می شود، اما باید دانست اساسی ترین عامل ماندگاری آن مشیت و اراده خداوند بوده است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) محبوب قلوب جهانیان شدند، چون دین خداوند را با همه وجودشان یاری کردند، ادامه داد: همه عالم جمع شدند که حضرت موسی(ع) به دنیا نیاید، اما خداوند متعال کاری کرد که ایشان زنده ماندند و به وسیله همان فرعونی که کودکان را به قتل می رساند تا حضرت موسی(ع) زنده نماند، بزرگ شد و رشد یافت.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی دومین عامل ماندگاری جریان کربلا را «اخلاص» توصیف کرد و عنوان داشت: ما در جریان عاشورا حتی یک رفتار غیر مخلصانه هم از امام حسین(ع) سراغ نداریم و همین عامل ماندگاری قیام ایشان شده است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه «عناصر کربلا» سومین عامل ماندگاری جریان کربلا است، بیان کرد: تنوع و سیره زندگی یاران امام حسین(ع) برای همه انسان ها در جای جای دنیا درس و الگو دارد.

وی با اشاره به اینکه چهارمین عامل ماندگاری جریان کربلا را «تأکید ائمه معصومین(ع) بر زنده نگه داشتن یاد کربلا» است، افزود: همه معصومین(ع) به هر طریقی سعی کرده اند جریان عاشورا و مظلومیت امام حسین(ع) را زنده نگه دارند و همواره مردم را به زیارت اباعبدالله الحسین(ع) و برپایی مجلس عزاداری و اطعام برای ایشان سفارش می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با انتقاد از برخی اقدامات جاهلانه، ناشیانه و یا عامدانه پیرامون زیر سؤال بردن راهپیمایی اربعین تصریح کرد: شهید مطهری در پاسخ به کسانی که زیارت خانه کعبه را زیر سؤال می بردند گفتند «افراد نادان نمی دانید مکه انسان می سازد، کربلا انسان می سازد»؛ امروز مردم کشور ما فرهنگ خدمت به مردم، وقف و انفاق را در راهپیمایی اربعین می آموزند.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه با اشاره به تلاش های دشمن برای دین زدایی در جامعه خاطرنشان کرد: امروز دشمن میلیاردها دلار هزینه می کند تا دین را از جوانان بگیرد؛ دشمن با هزینه های هنگفت و میلیون دلاری دست به ساخت فیلم های گمراه کننده می زند تا جوانان ما را منحرف کند، اما راهپیمایی اربعین همه آن تلاشها را خنثی می کند، بنابراین باید این فرصت را غنیمت شمرد.

وی پنجمین عامل ماندگاری جریان کربلا را روضه ها و جلسات عزاداری دانست و ابراز کرد: خدمت به زائران اربعین کار بسیار با ارزشی است؛ یکی از آرزوهای ما بازگشایی راه کربلا بود، این موضوع امروز محقق شده است و باید قدردان ان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در پایان با بیان اینکه خادمان اربعین حسینی باید با مردم خوش خلق بوده و با آنها بدرفتاری نکنند، گفت: خادمان اربعین باید با زائران پدرانه برخورد کرده و سخنان مخرب و الفاظ لغو به زبان جاری نکنند؛ همچنین همه ما باید از طرح مسائل پیرامون فرهنگ ایرانی و عراقی پرهیز کنیم.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات