۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۶۲۲۱۰۲
حجت الاسلام والمسلمین فرزانه:

تفسیر رهبری متکی بر اصول و منابع اصیل است

تفسیر رهبری متکی بر اصول و منابع اصیل است
دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: تفسیر رهبری متکی بر اصول و منابع اصیل بود و در مشهد چنین تفسیری با چنین سابقه ای وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین فرزانه، امام جمعه موقت مشهد امروز در آیین معرفی کتاب تفسیر سوره برائت رهبر معظم انقلاب در دانشگاه علوم اسلامی رضوی به جایگاه والای رهبری در تفسیر قرآن اشاره و اظهار کرد: در اوایل انقلاب در جلسه ای با حضور علما و بزرگان انقلاب رهبری سوره ای از قرآن را خوانده و تفسیر کردند و شهید مطهری گفتند:«آقای خامنه ای متخصص در قرآن هستند.»

وی با اشاره به روش و منش رهبری در تفسیر، گفت: در مشهد چنین تفسیری با چنین سابقه ای وجود ندارد، ایشان در شرایط سخت قبل انقلاب و زمان ساواک چنان تفسیر می گفت که در فضای بیرون مسجد افراد پای جلسه ایشان می نسشتند، بهره برده و خسته نمی شدند.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه خاطرنشان کرد: تفسیر رهبری متکی بر اصول و منابع اصیل بود همچنین ایشان روش خاصی در تفسیر داشتند که روش تفسیری ایشان نیز استخراج شده است.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه به کانون های مقاومت در دنیا اشاره و ابراز داشت: این کانون های مقاومت هر یک دارای قدرتی هستند و دارای موفقیت های درخشانی هستند اما بین مبارزاتی که دست در دست رهبری باشد یا نباشد فرق وجود دارد.

وی با اشاره به این که شهید بهشتی عینیت بخشیدن امامت در زندگی ملت را موجب پیروزی جمهوری اسلامی ایران می داند،  افزود: این که کانون های مقاومت با رهبری بیعت کرده اند، اگر دست در دست رهبری باشد مسأله چیز دیگری است و مصداق این آیه از قرآن کریم است که می فرماید:« الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ دِينِكُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ»./864//پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات