۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۶۲۲۱۲۷
حجت الاسلام مردانی گلستانی خبر داد؛

جذب هیأت علمی در پژوهشکده اسلامی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی

جذب هیأت علمی در پژوهشکده اسلامی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی
سرپرست پژوهشکده اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: این پژوهشکده از بین فارغ التحصیلان مقطع دکتری و طلاب سطح ۴ حوزه علمیه هیأت علمی جذب می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی مردانی گلستانی، سرپرست پژوهشکده اسلامی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی امروز در نشست خبری پژوهشکده علوم انسانی به آغاز به کار، جذب هیأت علمی و اولویت های مطالعاتی  در این پژوهشکده اشاره کرد.

وی با اشاره به کلید خوردن این پژوهشکده از سال 1357، گفت: این پژوهشکده در سال 1375 از سوی شورای آموزش عالی وزارت علوم مجوز دریافت کرد اما به دلایلی فعالیت و اقداماتی که باید در جهت رونق پژوهشکده قرار می گرفت، انجام نشد تا این که در سال 96 دستور جذب هیأت علمی براساس مصوبه مجمع بنیاد پژوهش های اسلامی صورت گرفت.

حجت الاسلام مردانی گلستانی به جذب هیأت علمی برای پژوهشکده اسلامی بنیاد پژوهش های استان قدس رضوی اشاره و اظهار کرد: در دو دوره تعداد 5 نفر جذب شدند و در شهریور 98 سومین فراخوان جذب هیأت علمی انجام شد که 80 نفر از دو جنس ثبت نام کرده و 40 نفر به مصاحبه دعوت شدند که 10 نفر از دعوت شدگان به مصاحبه خانم بودند.

سرپرست پژوهشکده علوم اسلامی به شرایط جذب اساتید در این پژوهشکده اشاره و ابراز کرد: فارغ التحصیلان دانشگاه در رشته های ادیان و مذاهب، تاریخ و تمدن، اخلاق و منابع اسلامی، علوم و قرآن و علوم اجتماعی در مقطع دکتری و فارغ التحصیلان حوزه در سطح 4 می توانند متقاضی عضو هیأت علمی این پژوهشکده شوند همچنین داشتن سوابق پژوهشی مرتبط و سوابق و موفقیت های علمی از اولویت های جذب خواهد بود.

وی به محورهای فعالیت های پژوهشکده علوم اسلامی اشاره و بیان داشت: امام رضا، زیارت، وقف و نذر، آستان قدس و انقلاب اسلامی از جمله محورهای این پژوهشکده است که فعالیت عمده ما امام رضا(ع) شامل علوم، سیره و معارف حضرت است.

حجت الاسلام مردانی گلستانی افزود: در رویکرد هم گرایی با مراکز علمی هم سو با مراکز علمی ارتباط هایی را بر قرار کرده است که نتیجه آن برگزاری نشست های علمی، دیدار با شخصیت های علمی مشهد و تنظیم نظام پژوهشی بود.

سرپرست پژوهشکده علوم اسلامی با اشاره به نهادهای علمی آستان قدس رضوی، گفت: دانشگاه امام رضا(ع) و دانشگاه رضوی رویکرد آموزشی دارد اما این پژوهشکده با ساختار وزارت علوم رویکرد پژوهشی دارد که با توجه به این که از نظر ساختاری و دریافت مجوز از وزارت علوم با دیگر مراکز علمی مشترک است می توانیم تراز علمی بنیاد پژوهش ها را ارتقا ببخشیم.

وی به موضوعات پژوهشی که به آن ها پرداخته نشده است، اشاره کرد و گفت: تصویر سازی رفتار اهل بیت(ع) متناسب با زمان از جمله طرح های پژوهشی این پژوهشکده است که با توجه به این که بیش از 1400 سال از زمان پیامبر می گذرد برخی از رقتارهایی را که توصیه می کردند در زندگی امروز ممکن است به آن شکل کاربرد نداشته باشد اما می توان برای زندگی امروز تصویر سازی داشت.

حجت الاسلام مردانی گلستانی افزود: پیامبر(ص) غذا خوردن روی زمین، پوشیدن لباس پشمی، دوشیدن شیر بز، سلام کردن بر کودکان و سوار شدن بر الاغ را توصیه می فرماید اما برای زندگی امروز اغلب مردم تنها سلام کردن بر کودکان می تواند صدق کند اما اگر تصویر سازی انجام شود می بینیم که پیامبر به تواضع توصیه کرده است./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات