۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۶۲۲۱۲۸
به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

نسخه الکترونیکی کتاب «ازدواج موقت و چالش ها» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «ازدواج موقت و چالش ها» منتشر شد
اثر حاضر که به دور از هرگونه تعصب، نگارش شده و گامی است در جهتِ تعاملِ خرد ورزانه اهالی دانش و فرهنگ و پیشنهادی است برای سالم‌ سازانِ محیط اجتماعی.
محمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «ازدواج موقت و چالش ها» اظهار داشت: ازدواج موقت یا «متعه» یکی از موضوعات چالش برانگیز فقهی، حقوقی و اجتماعی است که همواره چند و چونِ آن مورد بحثِ صاحب نظران بوده است.

وی گفت: پاره‌ای با رویکردِ دفاع گرایانه یا ستیزه جویانه تعصب آلود آن را کاملاً مقبول یا مردود دانسته اند، برخی نیز با رویکردِ ژرف کاوانه و با بررسی جوانب و زوایای مختلف، آن چه را که استدلال و منطق شرعی و عقلانی به اثبات می‌رساند برمی گزینند.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: اثر حاضر که با توجه به رویکرد دوم و به دور از هرگونه تعصب، نگارش شده گامی است در جهتِ تعاملِ خرد ورزانه اهالی دانش و فرهنگ و پیشنهادی است برای سالم سازانِ محیط اجتماعی.

وی افزود: مشروعیت، ماهیت، عقلانی بودن، عملی بودن و نهادینه ساختن متعه از بحث‌هایی است که در این کتاب آمده است.

پهلوانی به معرفی کتاب «ازدواج موقت و چالش ها» پرداخت و اظهار داشت: این کتاب نوشته سید حسن شریفی است که در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تهیه شده و در انتشارات بوستان کتاب به چاپ رسیده است.

وی گفت: کتاب «ازدواج موقت و چالش ها» با ۱۸۵ صفحه به زبان فارسی در سال ۱۳۸۳ منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و منتشر کرده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب اظهار داشت: علاقه‌مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۲/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات