۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۶
کد خبر: ۶۲۲۱۴۲

تقدیر واعظی از مجلس برای موافقت با تشکیل وزارت تجارت و بازرگانی

تقدیر واعظی از مجلس برای موافقت با تشکیل وزارت تجارت و بازرگانی
رییس دفتر رییس‌جمهور با تاکید بر آماده‌سازی ساختارهای اقتصادی برای مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا، از نمایندگان برای موافقت با تشکیل وزارت تجارت و بازرگانی قدردانی کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، محمود واعظی رییس ‌دفتر رییس‌جمهور با اشاره به موافقت مجلس برای تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی ضمن تقدیر از نمایندگان مجلس برای موافقت با تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی، گفت: باید از توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین دکتر لاریجانی رییس مجلس تشکر کرد که در شرایط فعلی، نیازها و ضرورت‌های کشور را در اولویت قرار دادند.

رییس دفتر رییس‌جمهوری ضمن اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران، تاکید کرد: امروز کشور تحت تروریسم اقتصادی ایالات متحده قرار دارد و نمی‌توان سیاست‌های کاخ سفید را تنها به کلمه تحریم تقلیل داد بلکه باید گفت که آنها جنگ تمام عیار اقتصادی را علیه کشورمان به راه انداختند.

واعظی با بیان اینکه تشکیل این وزارتخانه گامی مهم برای ثبات بازار، توسعه اقتصادی و مقابله با جنگ اقتصادی غرب است، افزود: در شرایط جنگ اقتصادی باید سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌های ما نیز مبتنی بر شرایط روز و در جهت مقابله با این جنگ و تروریسم اقتصادی باشد.

واعظی یکی از پیش‌درآمدهای مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا علیه کشورمان را، تغییر ساختارهای اقتصادی متناسب با شرایط فعلی دانست و گفت: در چنین شرایطی وظیفه نهادهای اقتصادی کشور بیش از گذشته از اهمیت برخوردار است و از این جهت تفکیک حوزه تجارت از صنعت و معدن با توجه به گستردگی و نقش ویژه آن ضروری بود.

رییس‌ دفتر رییس جمهوری در پایان تاکید کرد: امیدواریم با تفکیک وزارت صنعت و معدن از تجارت و تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی بتوانیم با همکاری همه دستگاه‌ها از جمله مجلس شورای اسلامی، گام‌های مهمی برای ثبات بازار و توسعه اقتصادی و مقابله با جنگ اقتصادی غرب برداریم تا دشمنان کشور را در توطئه‌های خود برای به زانو درآوردن ایران ناکام بگذاریم.

محمد قمین
ارسال نظرات