۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۶۲۲۱۵۲
مدیر حوزه علمیه کرمان:

مدرک اختصاصی برای سطوح مختلف حوزه علمیه تعریف شود

مدرک اختصاصی برای سطوح مختلف حوزه علمیه تعریف شود
حجت الاسلام والمسلمین الله وردی گفت: باید عناوین و مدرک اختصاصی برای سطوح مختلف حوزه علمیه تعریف شود.

حجت الاسلام والمسلمین الله وردی مدیر حوزه علمیه کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: یکی از آسیب های دامن گیر طلاب سرگردانی در فضای حوزه است و برخی از طلاب هویت خود را در دانشگاه جستجو می کنند.

مدیر حوزه علمیه کرمان با بیان اینکه در دوره میثاق طلبگی طلاب نسبت به اساس طلبگی توجیه می شوند، عنوان کرد: باید دوره های میثاق طلبگی پس از ورود طلاب به حوزه نیز ادامه یابد تا توجیه کامل نسبت به مسیر طلبگی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه طلاب جوان از اساتید، مدیران و مشاوران مدارس علمیه الگوگیری می کنند، اظهار داشت: ارتباط و حضور اساتید و مدیران حوزوی در دانشگاه به صورت نامحسوس موجب تغییر ذائقه طلاب و میل به دانشگاه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین الله وردی افزود: عناوین و مدارک دانشگاهی در جذب نخبگان حوزه موثر است.

مدیر حوزه علمیه کرمان بحران اشتغال را در تمایل طلاب به تحصیل در دانشگاه موثر دانست و عنوان کرد: متاسفانه سامان دهی مناسب برای حضور طلاب در عرصه مختلف صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه جامعه، حوزه علمیه را جدای از حاکمیت نمی داند، گفت: سوء مدیریت های صورت گرفته توسط مسؤولان اجرایی در گریز طلاب از هویت حوزوی موثر بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین الله وردی با اشاره به امتناع رهبر انقلاب از دریافت مدرک دکترای افتخاری، اظهار داشت: این کار رهبر انقلاب باید به عنوان یک الگو دائما برای طلاب تبیین و تشریح شود.

مدیر حوزه علمیه کرمان ابراز کرد: باید عناوین و مدرک اختصاصی برای سطوح مختلف حوزوی تعریف شود.

وی اشتغال به تدریس از سال های ابتدایی طلبگی را بسیار مهم برشمرد و افزود: طرح استاد معین که توسط مرکز مدیریت حوزه علمیه ساماندهی شده است به بازیابی هویت طلاب بسیار کمک می کند و این طرح باید از همان سال اول ورود طلاب اجرایی شود./1350/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 12
ارسال نظرات