۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۶۲۲۱۵۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

پنج فایده اقتصادی و اجتماعی توسعه گردشگری در کشور

پنج فایده اقتصادی و اجتماعی توسعه گردشگری در کشور
امام جمعه بجنورد با اشاره به حدیثی از امام علی (ع)، گفت: توسعه گردشگری سبب فراموشی غم‌ها، بهره اقتصادی، کسب دانش و ادب و همراهی با انسان‌های بزرگ می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار مدیرکل و مسؤولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی، با اشاره به اهمیت و جایگاه گردشگری در توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه، اظهار کرد: صنعت گردشگری جایگاه ویژه‌ای داشته و می‌تواند از نظر اقتصادی و توسعه نقش و تأثیر مهمی داشته باشد.

وی با بیان اینکه اسلام به موضوع گردشگری بهای زیادی داده است، افزود: بر اساس آموزه‌های اسلامی سیر در زمین برای دیدن و کسب تجربه‌ها و آثار است؛ زیرا انسان با سفر هنرها و مهارت‌های گوناگون را مشاهده کرده و بر اساس آن می‌تواند برای شهر و کشور خود الگو گیری کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه امام علی (ع) برای مسافرت چند ویژگی و بهره ذکر کرده است، اضافه کرد: این امام همام می‌فرماید: «تَغَرَّبْ عَنِ الْأَوْطَانِ فِی طَلَبِ الْعُلَی وَ سَافِرْ فَفِی الْأَسْفَارِ خَمْسُ فَوَائِدَ فَرُّجُ هَمٍّ وَ اکتِسَابُ مَعِیشَةٍ وَ عِلْمٌ وَ آدَابٌ وَ صُحْبَةُ مَاجِد» و تأکید می‌کند در طلب بزرگی از وطن خارج شو و مسافرت کن؛ زیرا در مسافرت پنج فایده است؛ فراموشی غصه‌ها، بهره اقتصادی، کسب دانش، ادب‌آموزی و همراهی با انسان‌های بزرگ.

وی ادامه داد: بر این اساس سفر سبب تمدد اعصاب و بهبود روح و روان شده و با گردشگری هم و غم و گرفتاری‌ها به شادی تبدیل شده و انسان انبساط روح می‌یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه انسان با سفر برای زندگی دنیا تجربه‌هایی کسب کرده و در وطن خود الگوسازی می‌کند، گفت: یکی دیگر از فواید سفر و گردشگری یافتن دوستان خوب است.

وی با اشاره به اینکه گردشگری و جهان گردی مورد تأکید انبیا و اولیای الهی بوده است، اظهار کرد: بسیاری از علمای ما برای کسب علم و یافتن کتاب‌های مختلف به کشورهای گوناگون و کتاب‌خانه‌های مختلف می‌رفتند تا آثار علمی را نگارش کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: گردشگری سبب علم افزایی و دانش‌افزایی شده و غم‌زدایی می‌کند و از سوی دیگر راه‌های کار و کسب درآمد و آداب اجتماعی به انسان می‌آموزد./9314/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
هادی رحیمی
ارسال نظرات