۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۶۲۲۱۸۲
با حضور آیت الله علم الهدی؛

مراسم بزرگداشت شهید هاشمی نژاد در مشهد برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهید هاشمی نژاد در مشهد برگزار شد
مراسم بزرگداشت شهید حجت الاسلام عبدالکریم هاشمی نژاد با حضور علما، مسؤولان شهری و نیروهای نظامی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم بزرگداشت شهید عبدالکریم هاشمی نژاد از روحانیان مبارز زمان انقلاب با حضور آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی؛ حجت الاسلام والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی و مسؤولان شهری و نیروهای نظامی و انتظامی امروز  در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم به ویژگی های شهید هاشمی نژاد اشاره و اظهار کرد: این شهید در دوره طاغوت جزء مبارزان خط اول و پرتلاش بود، هم در سنگر خطابه و هم در سنگر کتاب و قلم به روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه می پرداخت.

وی افزود: شهید هاشمی نژاد بخشی از عمر خود را در زندان های طاغوت و بخشی را مخفیانه زندگی کرد ولی از آرمان بلند خود که تبعیت از راه امام بود، دست بر نداشت.

گفتنی است، شهیدعبدالکریم هاشمی‌نژاد در ۵ مرداد ۱۳۱۱ در بهشهر متولد شد، وی روحانی مخالف حکومت پهلوی بود که پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران در  روز ۷ مهر ۱۳۶۰ با انفجار انتحاری نارنجک یکی از اعضای نفوذی سازمان مجاهدین خلق در دفتر این حزب در خیابان عشرت آباد مشهد که بعد به نام او تغییر نام داد، شهید شد و در دارالسلام حرم علی بن موسی رضا(ع) به خاک سپرده شد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات