۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۲۲۱۹۳
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا:

یزد| آمریکا و اروپا جرأت و توان شروع کوچک‌ترین جنگ علیه ایران را ندارند

یزد| آمریکا و اروپا جرأت و توان شروع کوچک‌ترین جنگ علیه ایران را ندارند
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه ‌ایران هرگز آغاز‌ کننده جنگی نیست، گفت: ‌‌آمریکا و اروپا جرأت و توان شروع کوچک‌ترین جنگ علیه ایران را ندارند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از روحانیون رزمنده یزد اظهار داشت: رژیم پهلوی یک حکومت وابسته بود و به دلیل ضعف و وابستگی که داشت، ضربه‌های سنگینی به کشور وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه پیش از رژیم طاغوتی پهلوی هم ایران از رژیم‌های نالایق خسارت‌های زیادی دید گفت: پیمان‌های ترکمن‌چای و گلستان از جمله این خسارت‌هایی است که تاریخ هیچ زمانی ذلت آن را فراموش نمی‌کند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ‌خاطرنشان کرد: ایران با پیروزی انقلاب از مرحله وابستگی خارج شد و به مرحله دفاع ورود پیدا کرد و این ظرفیت در برابر بزرگترین تهاجمات در تاریخ معاصر سبب شد که ایران به پیروزی برسد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تاکید بر اینکه هشت سال دفاع مقدس تنها جنگی بود که حتی یک وجب از خاک ایران به دست دشمن نیفتاد گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس، روحانیت نقش بسیار مهم و حیاتی ایفا کرد.

وی نوع سوم قدرت در عرصه بین‌الملل و منطقه‌ای را پس از وابستگی و دفاعی، قدرت بازدارندگی دانست و عنوان کرد: این قدرت سبب می‌شود که کشورهای مختلف از این قدرت ترس داشته باشند و جرات تهاجم و تجاوز پیدا نکنند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ‌تصریح کرد: امروز ایران از مرحله دوم قدرت هم خارج شده و قدرت بازدارندگی را در بالاترین حد ممکن دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه امروز کشورهایی از جمله یمن و سوریه هم به تبع ایران از مرحله وابستگی به دفاعی تغییر قدرت داده‌اند خاطرنشان کرد: در گذشته و در جنگ یمن و عربستان، آل سعود یکه تاز میدان بود ولی امروز هر ضربه‌ای که بزند از یمن یک ضربه سنگین دریافت می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه نوع چهارم قدرت، قدرت ضربه متقابل است که مرحله‌ای تکامل یافته از قدرت بازدارندگی است عنوان کرد: این به معنای آن است که اگر مهاجمان ضربه‌ای زدند کشور بتواند ضربه متقابل بزند که امروز ایران به این مرحله هم به صورت کامل دست پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در ماجرای توقیف کشتی انگلیسی این صحنه را ما به خوبی شاهد بودیم افزود: این اقتدار در حالی است که پیش از انقلاب شاهان پهلوی حتی اختیار کوچک‌ترین تصمیم‌گیری‌ها را نداشتند و حتی سفیر انگلستان به شاه ایران دستور می‌داد که چه شبکه رادیویی گوش کند و چه شبکه‌ای را گوش نکند.

وی ادامه داد: سطح چهارم قدرت مهمترین قدرتی است که جلوی تهاجم دشمنان به یک کشور را می‌گیرد و همین قدرت و نمونه‌هایی که تاکنون دشمنان از ایران دیدند، زمینه‌ای فراهم کرده که دشمن جرات کوچکترین تحرکی علیه ایران را نداشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: البته سطح پنجم قدرتی هم وجود دارد که آن سطح ضربه اول است ولی نظام به هیچ عنوان وارد این مرحله از قدرت نمی‌شود و هیچ زمانی ما شروع‌کننده حمله و جنگ نیستیم.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ‌با اشاره به اینکه آمریکا امروز سه چالش اساسی دارد که موجیدتش را با خطر مواجه کرده گفت: چالش اصلی آنها چالش نظامی با روسیه است و چالش بعدی آنها چالش اقتصادی آمریکا با چین است.

وی افزود: سومین چالش آنها هم چالش فکری، اعتقادی و ایدئولوژی است که محور اصلی این چالش با آمریکا ایران اسلامی است و امروز خود آمریکایی‌ها معترف هستند مهم‌ترین خطری که تمدن آمریکا را تهدید می‌کند، همین چالش با محوریت ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: ترامپ می‌گوید عوامل اقتدار ایران چهار مورد است که اگر این عوامل را از ایران بگیریم دیگر هیچ مشکلی برای آمریکا و دیگر کشورهای مستکبر جهان ندارد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ‌انسجام ملی به معنای حرکت یک ملت بر محور یک رهبر دینی را نخستین عامل اقتدار ایران از نظر ترامپ دانست و تصریح کرد: این انسجامی که امروز در ایران وجود دارد را در کمتر کشوری می‌توان دید.

وی افزود: دومین عامل اقتدار ایران از نگاه ترامپ قدرت انرژی به معنای ترکیب نفت و گاز است و به همین دلیل هم وی به دنبال به صفر رساندن صادرات انرژی ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بیان کرد: قدرت منطقه‌ای از ساحل مدیترانه تا تنگه باب المندب سومین عامل اقتدار ایران از نظر رئیس جمهور آمریکاست که از عمق بسیار بالایی برخوردار است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ‌چهارمین عامل اقتدار ایران از نظر ترامپ را قدرت دفاعی و موشکی ایران دانست و تصریح کرد: تا قبل از سقوط پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی آنها به قدرت موشکی ایران باور داشتند ولی به عرصه پدافندی ایران آشنایی نداشتند که الان از این عرصه هم ترس بسیار شدیدی دارند.

وی افزود: ترامپ می‌گوید ما ابتدا باید انسجام ملی در ایران را به هم بریزیم و بافت یکپارچه تحت هدایت رهبری را از هم بپاشیم و وقتی این موضوع محقق شد، نظام ایران مجبور به مذاکره می‌شود و سه مورد دیگر را می‌توان در مذاکره حل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: امروز در نظرسنجی‌ها خیلی از افرادی که به برجام اعتقاد داشتند می‌گویند این استراتژی پاسخ نداده و استراتژی و هدایت رهبری تاثیرگذار و پاسخگو به این زیاده خواهی دشمنان است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ‌عنوان کرد: این که آمریکا و اروپا مدام از مذاکره در ارتباط با قدرت موشکی و منطقه‌ای ایران دم می‌زنند به دلیل همین است که این قدرت‌ها را از ایران بگیرند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از وادادگان در ایران مدام سعی بر ایجاد ترس در بین افراد مختلف در ارتباط با احتمال وقوع جنگ می‌کنند گفت: این موضوع تنها یک مسئله‌ای برای ایجاد ترس در دل مردم است وگرنه امروز آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها اصلا جرات و قدرت شروع کوچکترین جنگی را ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه آمریکا هیچ گونه برآوردی از آینده منطقه و به ویژه یمن ندارد گفت: جنگ یمن در حال پایان است و امروز جریان مقاومت به یک جریان تاثیرگذار در منطقه تبدیل شده و این تاثیرگذاری جریان جنگ را رو به پایان برده است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا به اقدامات رئیسی در قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: این حرکات امید را در دل مردم به وجود آورده و اگر در کنار قوه قضائیه یک مجلس و دولت انقلابی داشته باشیم، زمینه حل همه مشکلات فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: قطعا مشکلات و چالش‌هایی در کشور وجود دارد که این مشکلات هم تنها با همت این مردم و وجود یک دولت و مجلس انقلابی برطرف می‌شود نه اینکه ما برای رفع مشکلات دست به دامان مستکبرانی شویم که بار دیگر در سال‌های گذشته چهره واقعی خود در خیانت و بدعهدی را به همه دنیا ثابت کردند. /1350/د101/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات