۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۶۲۲۲۰۰
رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه:

کاری واجب‌تر از پرداختن به قرآن در کشور نداریم

کاری واجب‌تر از پرداختن به قرآن در کشور نداریم
حجت الاسلام حسینی با تأکید بر جدی گرفتن فعالیت‌های قرآنی، گفت: ما در کشور کاری واجب‌تر از قرآن نداریم و باید مستمسک به قرآن شد تا تفکر و تربیت ما تربیت قرآنی باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی صبح امروز در جمع قرآن آموزان امامزاده ولی بن موسی (ع) راوند کاشان، گفت: بهترین برنامه در امامزادگان برنامه‌های قرآنی است.

وی افزود: اگر نتوانیم قرآن را بخوانیم، نخواهیم توانست قرآن را بفهمیم و اگر قرآن را نفهمیم نخواهیم توانست به قرآن عمل کنیم.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه اگر پدر و مادر قرآنی باشند فرزندان آن‌ها قرآنی خواهند شد، اظهار داشت: تا رسیدن به ۱۰ میلیون حافظ کل قرآن که رهبرمعظم انقلاب ترسیم کرده است هنوز فاصله زیادی است و حافظان قرآن در کشور هنوز به یکصد هزار نفر نرسیده است.

به گفته وی چهل سال قبل پنج حافظ کل قرآن در کشور وجود نداشت، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی حتی در شهر‌های کوچک تعداد قابل توجهی حافظ قرآن تربیت شده است.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: شهرستان کاشان در کشور یکی از شهرستان‌های امید آفرین در تربیت حافظان قرآن است.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر جدی گرفتن فعالیت‌های قرآنی در کشور، عنوان کرد: ما در کشور کاری واجب‌تر از قرآن نداریم و باید مستمسک به قرآن شد تا تفکر و تربیت ما تربیت قرآنی باشد.

وی ادامه داد: قرآن را باید تلاوت کرد و فهمید و آموزش داد و شرایطی فراهم کرد تا همه اقشار جامعه در همه سنین دارای یک برنامه منظم قرآنی در زندگی خود باشند.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه ابراز امیدواری کرد، هیچ روزی را بدون برنامه قرآنی نباشیم حتی اگر شده است باید یک حلقه کوچک حفظ قرآن در این امامزاده که از ظرفیت بالایی برخوردار است وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: با ظهور امام زمان (عج) خیمه‌های آموزش قرآن در همه اماکن برگزار می‌کند و مسجد سهله را تبدیل به دارالقرآن می‌کند و مردم از آموزش قرآن استقبال می‌کنند.

حجت الاسلام حسینی گفت: در گذشته امام راحل و امروز رهبر معظم انقلاب از اندیشه‌های قرآنی برای پیشبرد انقلاب اسلامی ایران استفاده کرده اند، چرا که به وعده خدا در قرآن اعتقاد دارند که با دشمنان اسلام و مستکبران نباید دست دوستی داد.

وی افزود: امروز همه مشکلات پیش رو در نظام فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور به دلیل دوری از قرآن است و چنانچه به قرآن نزدیک شویم تشریفات و تجملات امروزی وجود نخواهد داشت و برابری و برادری و عدالت اجتماعی در کشور حاکم خواهد شد.

به گفته وی داشتن چشم طمع به حقوق دیگران و دست اندازی به بیت المال همه به دلیل دوری از قرآن است، چرا که در قرآن دنیا طلبی نداریم و تنها ایثار و فداکاری و برادری و اخوت و مودت در قرآن موج می‌زند./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات