۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۲۲۲۰۳
آیت الله سید یاسین موسوی:

القاعده و طالبان زاییده اسلامی است که آل سعود ارائه داد

القاعده و طالبان زاییده اسلامی است که آل سعود ارائه داد
یکی از عالمان برجسته عراق بیان داشت: اسلامی که آل سعود ارائه داد، اسلام آمریکایی بود که بعدها از آن گروه هایی مانند القاعده و طالبان شکل یافت.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، آیت الله سید یاسین موسوی امام جمعه بغداد و از عالمان برجسته عراق، طی سخنانی بیان داشت: اسلام سیاسی که برخی در عراق داعیه آن را دارند و آن را در مقابل سکولاریسم ولیبرالیسم در این کشور قلمداد می کنند، طرح مشخصی برای آن ارایه نشده است.

امام جمعه بغداد با اشاره به اسلام سیاسی در عربستان سعودی، بیان داشت: اسلام سیاسی که آل سعود در عربستان در پیش گرفت، موجب شد تا این خاندان به یکی از سرسپرده گان غربی تبدیل شود و از این روست که غربی ها با این نوع اسلام در عربستان کنار آمده اند. در واقع اسلامی که آل سعود ارایه داد، اسلام آمریکایی بود که بعدها از آن گروه هایی مانند القاعده و طالبان شکل یافت.

آیت الله سید یاسین موسوی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی، خاطر نشان ساخت: اسلامی که امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران پیش از پیروزی به مردم این کشور ارایه داد، طرح مشخصی به نام جمهوری اسلامی داشت و از آن رهگذر همه دیدند که چگونه آنها پای صندوق های رای آمدند و با آگاهی کامل از وجود این طرح، به صورت «آری» یا «نه» رای دادند./983/ب

ارسال نظرات