۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۶۲۲۲۰۶
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مؤمنی:

حضور در مجلس عزای اباعبدالله سبب احیای قلوب می شود

حضور در مجلس عزای اباعبدالله سبب احیای قلوب می شود
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مؤمنی گفت: مجالس عزاداری امام حسین (ع) سبب احیای امربه‌معروف و نهی از منکر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی مدرس حوزه علمیه قم در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه آیت‌الله شاهرودی در قم، با اشاره به واقعه عظیم عاشورای حسینی در کربلا بیان داشت: پیروزی و شکست انسان‌ها درگرو رسیدن به اهداف آن‌ها است و با این تعریف امام حسین(ع) با شهادت به اهداف خود رسید.

وی با اشاره به خطبه فدکیه حضرت زهرا(س)تصریح کرد: دشمنان بعد از نبی مکرم اسلام(ص) به دنبال از بین بردن نسل پیامبر اکرم(ص) بودند و آتش زدن درب منزل حضرت زهرا(س) مهم‌ترین دلیل بر این مدعی است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نشانه‌های بندگی خاطرنشان کرد: بنده کسی است که د رراه خدای تعالی همه دارایی خود را بذل می‌کند تا به هدف خود یعنی رضایت باری‌تعالی دست یابد.

وی در ادامه بابیان نور جاودانه امام حسین(ع) در قلب شیعیان مطرح کرد: هر کس دل خود را به نور جاودانه امام حسین(ع) متصل کند قطعاً قلب او روشن خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی با اشاره به نور هدایت امام حسین(ع) نسبت به دشمنان خود گفت: امام حسین(ع) تا آخرین لحظات عمر خود به فکر هدایت‌گری بودند و دشمنان را در میدان جنگ موعظه می‌کردند.

سازندگی اثر مجلس روضه امام حسین(ع)

وی در ادامه با اشاره آثار پربرکت مجلس عزای امام حسین(ع) اذعان داشت: مجلس عزای امام حسین(ع) و شعائر الهی سبب احیای قلوب مؤمنان خواهد شد.

این استاد حوزه علمیه قم در پایان بابیان اینکه شعائر حسینی احیاگر امربه‌معروف و نهی از منکر است، اظهار داشت: در شرایط امروز، برخی امور فقط با احیای شعائر حسینی و رونق مجالس عزاداری حل‌شدنی است. /924/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
حسین عجمی
ارسال نظرات