۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۶۲۲۲۵۳

برگزاری همایش (از دریا تا قتلگاه) در استان بصره

برگزاری همایش (از دریا تا قتلگاه) در استان بصره
همایش (از دریا تا قتلگاه) از سوی دفتر آیت الله حکیم در استان بصره برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، همایش «من البحر إلى النحر» (از دریا تا قتلگاه) از سوی دفتر حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف در استان بصره برگزار شد.

در این همایش که به مناسبت اربعین حسینی برگزار شده بود، صدها تن از زائران امام حسین (علیه السلام) که قصد حضور در مراسم اربعین را دارند، حضور داشتند.

حجت الاسلام سید عزالدین حکیم فرزند حضرت آیت الله حکیم در این همایش به ایراد سخنرانی پرداخت و شاعران اهل بیت (علیهم السلام) به قرائت اشعار خود پرداختند.

گفتنی است که این همایش برای هفتمین سال پیاپی از آخرین نقطه عراق در استان بصره یعنی منطقه رأس البیشة از توابع «فاو» تا کربلا برگزار می شود.

شایان ذکر است که اربعین حسینی چهلمین روز پس از شهادت امام حسین(ع) که با ۲۰ صفر مصادف است. مشهور است که اسیران کربلا روز ۲۰ صفر سال ۶۱ قمری در بازگشت از شام، برای زیارت مدفن امام حسین(ع) به کربلا آمده‌اند. همچنین در این روز جابر بن عبدالله انصاری به زیارت قبر امام حسین(ع) آمده است.زیارت اربعین از اعمال خاص این روز است و بنابر روایتی از امام حسن عسکری(ع) از نشانه‌های مؤمن دانسته شده است.

شیعیان در این روز عزاداری امام حسین می‌کنند و راهپیمایی اربعین شیعیان به سوی کربلا، به یکی از مهم‌ترین و گسترده‌ترین مراسم عزاداری شیعیان جهان، تبدیل شده و در زمره بزرگترین اجتماعات مذهبی جهان قرار گرفته است.

 

ارسال نظرات