۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۶۲۲۲۵۷
دانلود همه تصاویر

بزرگداشت سی و هشتمین سالروز شهادت حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد

محمدجواد مشهدی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
خدا رحمتش کنه
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
شهید هاشمی‌نژاد ۷ مهر ۱۳۶۰ش هم زمان با شهادت امام جواد(ع) در محل دفتر حزب جمهوری اسلامی مشهد طی یک عملیات انتحاری به شهادت رسید
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
سید عبدالکریم هاشمی‌نژاد فرزند سید حسن، متولد ۵ مرداد سال ۱۳۱۱ش در شهرستان بهشهر استان مازندران. مادر وی ساره نام داشت که تربیت ابتدایی عبدالکریم را عهده‌دار بود. پدرش مغازه نفت‎فروشی داشت و در میان مردم به تقوا و ایمان مشهور بود. هاشمی نژاد تحصیلات ابتدایی را تا چهارده سالگی در همان محل سکونت پدری گذراند و پس از آن برای تحصیلات بیشتر به حوزه علمیه آیت‌الله کوهستانی واقع در روستای کوهستان (شش کیلومتری شهرستان بهشهر) در استان مازندران رفت. این دوران همزمان با حکومت رضاخان در ایران بود
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
فعالیت‌های علمی و دینی
سید عبدالکریم هاشمی‌نژاد با همکاری شوهر خواهر خود سید حسن ابطحی «کانون بحث و انتقاد دینی» را در سال ۱۳۴۳ش در مشهد جهت تربیت دینی نسل جوان تشکیل دادند که در آن روش جدید تبلیغ به صورت مباحثه و انتقاد، سؤال و جواب برای جوانان تحصیل‎کرده به کار گرفته می‎شد. کانون دارای دو شعبه بود که به ترتیب قبل از ظهر روز جمعه و بعد از ظهر همان روز در محل‌های مختلف شکل می‎گرفت. سال‌های بعد ‌یک شعبه مرکزی و یک کتابخانه به این مجموعه اضافه گردید. در سال ۱۳۴۴ش ساواک به نقل از اساس‏‎نامه، آن‌را غیر سیاسی و فعالیت آن را فقط پاسخ گفتن به شبهات دینی و پاسخ به سؤالات و پرسش‌های اعتقادی اعلام کرد. این تشکیلات از ۱۳۴۳ش تا ۱۳۵۰ش به فعالیت پرداخت و در سال ۱۳۵۱ش فعالیتش متوقف شد.
کانون بحث و انتقاد دینی
شرکت مؤثر در جلسات «انجمن جوانان بهشهر» که فعالیتی مشابه با کانون بحث و انتقاد دینی داشت، از دیگر فعالیت‎های هاشمی‌نژاد بود.
هاشمی‌ نژاد در جهت فعالیت تبلیغی به تألیف کتاب نیز پرداخته است. «مناظره دکتر و پیر» از مشهورترین آثار اوست که در زمان خود با استقبال زیادی مواجه گردید تا جایی که رژیم پهلوی چاپ و نشر آن را ممنوع کرد. وی در این کتاب که در سال‎های دهه چهل تالیف نمود در قالب یک رمان به نقد تمدن غرب و در کنار آن معرفی تمدن اسلامی و افتخارات جهان اسلام می‌پردازد.
1
0