۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۶۲۲۲۶۲
حجت الاسلام سلیمی در گفت وگو با رسا:

وجود شفافیت در مجلس مانع نفاق و دورویی برخی نمایندگان می شود

وجود شفافیت در مجلس مانع نفاق و دورویی برخی نمایندگان می شود
نماینده مجلس با اشاره به اینکه افراد بی منطق و بی استدلال از شفافیت آرا هراس دارند، گفت: وجود شفافیت در مجلس مانع «نفاق و دورویی» برخی نمایندگان می شود.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت و لزوم شفافیت آرای نمایندگان گفت: شخص نماینده وکیل مردم است و هویتی نیابتی دارد، از این رو مردم باید در دوران نمایندگی اش از آرای او خبر داشته باشند، زیرا قرار است به نیابت از آنها در صحن مجلس نظر خود را اعلام کند.

وی با بیان اینکه امروز مردم به شدت به دنبال شفافیت هستند، اظهار داشت: اگر مردم طالب شفافیت باشند، شخص نماینده نمی تواند از مطالبه آنها استنکاف کند، زیرا موکلی که او را به سمت نمایندگی منصوب کرده است، این مطالبه را دارد.

حجت الاسلام سلیمی با اشاره به اینکه اگر نماینده مجلسی با شفافیت مخالفت کند باید از این سمت استعفا دهد، عنوان کرد: مخالفت با شفافیت آرا به این معنا است که شخص نماینده به مردمی که او را به عنوان وکیل خود انتخاب کرده اند بگوید «شما مرا انتخاب کرده اید، اما من می خواهم رأی خود را از شما پنهان کنم»، آیا اگر نماینده ای اینگونه سخن بگوید، مردم دوباره به او رأی می دهند؟

نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه وجود شفافیت در مجلس از «نفاق و دورویی» برخی نمایندگان جلوگیری می کند، ابراز داشت: گاهی اوقات یک طرح در مجلس بالای 200 امضا دارد، اما در مقام رأی گیری 50 رأی هم کسب نمی کند؛ شفافیت کمک می کند تا این موضوع حل شود.

وی با اشاره بیان اینکه شفافیت در مجلس سبب می شود شخص نماینده با مطالعه و دقت نسبت به طرح ها و لایحه ها رأی دهد، عنوان کرد: به عبارت دیگر شفافیت سبب می شود تا قانون گذاری با اتقان صورت گیرد؛ برخی می گویند نمایندگان با شفافیت آرا تحت فشار قرار می گیرند، این در حالی است که اگر نماینده با استدلال و مطالعه رأی داده باشد هیچگاه تحت فشار قرار نخواهد گرفت و از همه آرای خود دفاع خواهد کرد.

حجت الاسلام سلیمی با اشاره به اینکه افراد بی منطق و بی استدلال از شفافیت آرا هراس دارند، گفت: شفافیت به منزله دفاع از حرمت و حیثیت مجلس است، از این رو نباید اجازه بدهیم با عدم شفافیت کیان آن مورد هجوم قرار بگیرد./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات