۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۶۲۲۲۶۳
حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی در گفت وگو با رسا:

مردم نمایندگانی انتخاب کنند که مجلس را نردبان رسیدن به مطامع قرار ندهند

مردم نمایندگانی انتخاب کنند که مجلس را نردبان رسیدن به مطامع قرار ندهند
نماینده خبرگان بابیان اینکه ملاک انتخاب کاندیداهای مجلس «سلامت در همه ابعاد» باشد، گفت: مردم نمایندگانی انتخاب کنند که مجلس را نردبان رسیدن به مطامع قرار ندهند.

حجت الاسلام والمسلمین علی ملکوتی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین الزامات و قواعد عدالت طلبی پرداخت و با بیان اینکه ما به عنوان پیروان مکتب امام جعفر صادق(ع) اعمال و رفتار خود را باید بر اساس چارچوب شرع تنظیم کنیم، گفت: عدالت طلبی نباید به آبروریزی و فضاسازی علیه افراد و نظام منجر شود.

وی با اشاره به اینکه عدالت خواهی باید در چارچوب قوانین و شرع مقدس صورت گیرد، اظهار داشت: کسانی باید در راستای عدالت خواهی حرکت کنند که از اهلیت لازم برخوردار باشند؛ ما حق نداریم به نام عدالت طلبی به مردم تهمت زده و به آنها افترا ببندیم و یا در پاره ای از موارد اسرار آنها را افشا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی با بیان اینکه عدالت خواهی خارج از چارچوب قوانین و شرع مخرب است، ابراز کرد: مطالبه گری در راستای عدلت طلبی، از این جهت که تلاش کنیم «عدالت خواهی» را در همه سطوح جامعه به یک گفتمان تبدیل کنیم، امری پسندیده است اما این که به بهانه عدالت طلبی بخواهیم آبروی شخصی را بریزیم کاری نادرست و غلط است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: این که عده ای بخواهند به نام عدالت خواهی از نظام و انقلاب و مسؤولان نظام بدگویی کرده و کارآمدی ها را زیر سؤال ببرند امری ناپسند و خلاف اخلاق است.

وی با اشاره به اینکه عدالت طلبی باید در چارچوب «امر به معروف و نهی از منکر» و با رعایت شرایط آن صورت گیرد، گفت: نباید اهداف سیاسی نامبارک و نا میمون در حرکت های عدالت خواهانه دخیل باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی با تأکید بر اینکه عدالت طلبی در خارج از چارچوب قوانین و مقررات جامعه اسلامی گفتمان مبارزه با فساد را خدشه دار می کند، به مطالبات رهبر معظم انقلاب در زمیه مبارزه با ریشه های فساد بیان کرد: مبارزه با فساد نباید تنها در برخورد با مفسدان دستگیر شده خلاصه شود، بلکه باید ریشه های آن را یافت و آنها را خشکاند.

وی با بیان اینکه برای مبارزه با فساد اگر نقص قانونی وجود داشته باشد، باید آن نواقص را بررسی کرده و جبران کنیم، خاطرنشان کرد: اگر قوانین نقص ندارد و در اجرای قوانین مشکل وجود داشته باشد، باید با تقویت بعد نظارتی مجلس شورای اسلامی مشکلات را حل کنیم.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به اینکه ملاک انتخاب کاندیداها «سلامت در همه ابعاد» باشد، یادآور شد: مردم باید افرادی را به مجلس بفرستند که مجلس را به عنوان نردبان رسیدن به مقامات مادی، ثروت، قدرت و امیال نفسانی تلقی نکنند؛ اگر نمایندگان سالم باشند می توانند با همه قدرت دولت و قوه قضاییه را مورد مطالبه قرار دهند./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات