۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۶۲۲۲۶۹

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی
برگزاری همایش واژه‌های تسبیح، برگزاری مراسم سوگواری امام حسین (ع) از محل موقوفات مرتبط و خوانش کتاب ویژه دفاع مقدس از جمله خبرهای کوتاه از آستان قدس رضوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش «واژه‌های تسبیح» ویژه بانوان خادمیار و خانواده شهدا امروز در رواق حضرت زهرا(س) برگزار شد.

حجت‌الاسلام گنابادی‌ نژاد، رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در این مراسم تصاویر شهدا را یک هویت اجتماعی، انقلابی و دینی برشمرد و گفت: امروز به برکت فرهنگ ایثار و شهادت به یک قدرت قوی در منطقه تبدیل شده ایم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خادمیاران خانواده شهدا یکی از سرمایه‌های اجتماعی هستند که در سنگر ایثار و شهادت با پرچم رضوی به دیگران خدمت می‌کنند.

سردار حسینعلی یوسف علیزاده، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در ادامه این همایش با بیان اینکه نقش زنان در میدان دفاع از انقلاب بسیار موثر بود، گفت: ارز‌ش‌های اسلامی میراث امام خمینی(ع) و شهدای انقلاب است، لذا همه ما باید در راستای حفظ این ارزش‌ها تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بهره گیری از ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها در حفظ ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس ضروری است، افزود: بانوان ایران اسلامی باید با رفتار و حرکت زینبی بیانگر عاشورای حسینی باشند.

گفتنی است، در این همایش فاطمه عبادی بانوی هنرمند ایرانی با نقاشی با شن دو طرح با موضوع امام هشتم(ع) و نقش زنان در دفاع مقدس را به حاضرین ارائه داد. وی که برگزیده مسابقه عصر جدید است، با هنر زیبای خود حاضران در برنامه را به وجد آورد.

قرائت آیاتی از قرآن کریم، اجرای گروه سرود آوای رضوان و برگزاری مسابقه کتابخوانی اوسنه گوهرشاد از جمله برنامه‌های اجرایی در گردهمایی بزرگ بانوان و دختران مشهدالرضا(ع) بود که به میزبانی مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی برگزار شد.

برگزاری مراسم سوگواری امام حسین(ع) در مسجد صدیقی‌ها از محل موقوفات مرتبط

علیرضا اسماعیل زاده، مدیر مرکز توسعه و نظارت بر نذورات و موقوفات آستان قدس رضوی مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین علیه‌السلام از محل عواید موقوفاتی بانوان واقف «مریم خانم و سکینه خانم سمنانی» در مسجد صدیقی‌های مشهد برپا می‌شود.

اسماعیل زاده اظهار کرد: بانوان واقف «مریم خانم و سکینه خانم سمنانی» در سال 1287 هجری قمری موقوفات خود را برای آستان قدس رضوی وقف کردند تا درآمد آن برای روضه‌خوانی امام حسین(ع) مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به موقوفات این دو بانوی واقف، ادامه داد: این بانوان واقف دو باب منزل و نیز مزارع‌شان را در مشهد برای سرفصل یازدهم مصارف موقوفاتی وقف کرده‌اند تا عواید موقوفاتی برای سوگواری و عزاداری سیدالشهدا(ع) در جمعه شب‌ها طی ماه محرم و صفر هزینه شود.

جشنواره سرود «دختران سرزمین من» ویژه بانوان برگزار می‌شود

مسئول واحد آوای رضوان مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی گفت: جشنواره سرود «دختران سرزمین من» ویژه دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه کشور برای نخستین بار با همکاری واحد آوای رضوان مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در مشهد برگزار می‌شود.

سیدمجتبی ذبیحی با تأکید بر اینکه به برگزیدگان جشنواره در هر مقطع جایزه جداگانه‌ای تعلق می‌گیرد، افزود: تعداد اعضای هر گروه سرود حداقل 8 نفر و حداکثر 20 نفر باید باشد. همچنین گروه‌ها باید آثار خود را به‌صورت تصویری و اجرای زنده ضبط و ارسال کنند.

وی با بیان اینکه اجراها باید سر صف و در حضور دانش‌آموزان به مناسبت هفته دفاع مقدس انجام شود، گفت: داوری براساس گزارش‌های تصویری ارسالی گروه‌ها و با توجه به استقبال دانش‌آموزان صورت می‌گیرد.

مسئول واحد آوای رضوان این مؤسسه با اشاره بر اینکه تصویربرداری با گوشی همراه بلامانع است، ادامه داد: گروه‌های سرود باید فایل تصویری اجرای خود را تا 30 مهر 1398 از طریق آی‌دی «dokhtarane_sarzamine_man@» در پیام‌رسان بله ارسال کنند.

خوانش خاطرات رزمندگان در زنگ کتاب ویژه هفته دفاع مقدس

محمد مشايخي، رئیس اداره کتابخانه های عمومی آستان قدس رضوی از برگزاری برنامه های زنگ کتاب ویژه هفته دفاع مقدس خبر داد.

وی تصریح کرد: جمعی از کارشناسان کتابدار کتابخانه مرکزی منابعی با محتوای ایثار، شهامت، شجاعت و درایت شهدای جنگ تحمیلی در مراکز درخواست کننده برگزاری زنگ کتاب خوانش شود.

وی کتاب آن 23 نفر، جنون مجنون و پايي كه جا ماند، راز چشمان قدير، تو هم مي توني قهرمان باشي، خاكهاي نرم كوشك، من زنده ام و فرنگیس را از جمله منابعی عنوان کرد که در ویژه برنامه زنگ کتاب در هفته دفاع مقدس برای مخاطبان خوانش خواهد شد.

برگزاری پیاده‌روی همگانی و کنترل رایگان فشار خون در بیمارستان رضوی

به مناسبت روز جهانی قلب واحد آموزش سلامت بیمارستان رضوی به برگزاری برنامه‌هایی با اهداف ترویج سلامت قلب اهتمام ورزیده است. در همین راستا، صبح روز یکشنبه هفتم مهرماه جاری، پیاده‌روی همگانی در محل همین بیمارستان به منظور ترویج سبک زندگی سالم برای مراجعان و کارکنان این مرکز درمانی برنامه‌ریزی شده است.

هم‌چنین طی دو نوبت از ساعت 10 تا 12 و 15 تا 17 مراجعان و کارکنان این مرکز درمانی می‌توانند از کنترل فشار خون و ویزیت متخصصان قلب مستقر در لابی فاز یک این بیمارستان به صورت رایگان بهره‌مند شدند. /864/ت303/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات