۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۶۲۲۲۹۱
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی:

مسؤولان مشکلات بیکاری و ازدواج جوانان را حل کنند

مسؤولان مشکلات بیکاری و ازدواج جوانان را حل کنند
آیت الله صدیقی تسلط استکبار جهانی بر کشورهای اسلامی را نتیجه انحراف از غدیر دانست و گفت: مسؤولان مشکلات بیکاری و ازدواج جوانان را حل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله صدیقی، تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، شب گذشته در مسجدجامع غدیرخم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: ولایت امیرمومنان علی(ع) شرط قبولی عبادت است.

وی با بیان اینکه پروردگار حکیم دینی جز اسلام را قبول نمی کند، ادامه داد: قرآن کریم می فرماید اگر کسی دینی غیر از اسلام بخواهد هرگز عملی از او قبول نمی شود؛ ناب ترین دین، دین اهل بیت(ع) است.

آیت الله صدیقی با استناد به آیات الهی، ابراز کرد: خداوند در روز غدیر خطاب به رسول خود فرمود: اگر ولایت امیرمومنان علی را به مردم ابلاغ نشود رسالت خود را کامل انجام نداده ای؛ اسلام با ولایت امام علی(ع) کامل شد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ولایت الله را کمال نعمت بیان کرد و گفت: عبادتی که با ولایت امام علی(ع) همراه نباشد پذیرفته شدنی نیست.

وی با تاکید بر اینکه تبلیغ دین علوی بر هر شیعه ای واجب است، اظهار داشت: تبلیغ دین جزء فرایض است؛ خداوند به حضرت ابراهیم(ع) مقام امام عطا کرد و این مقام نتیجه پیروز شدن حضرت در امتحانات الهی بود.

آیت الله صدیقی ادامه داد: اگر انسان از خداوند قرب و مقام می خواهد باید در امتحانات و ابتلائات مراقب باشد تا سربلند از آزمایش های الهی خارج شود؛ در همه عرصه ها بهترین عملکرد باید از آن شیعیان باشد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه محبت اهل بیت(ع) سرمایه است، اظهار داشت: انسان اگر این سرمایه را داشته باشد اما در عمل از این سرمایه بهره نبرد زیانکار خواهد بود.

وی با بیان اینکه کسب مقام امامت انتخاباتی نیست، عنوان کرد: امامت انتصابی و امری الهی است و چون امامت عهد الله است کسی حق ندارد در انتخاب امام دخالت داشته باشد؛ حکومت مستکبران و ظالمان نتیجه انحراف از غدیر است.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه عمل مقدمه کمال و معرفت است، اظهار داشت: شیعیان عمل و اعتقاد را در کنار هم می بینند؛ تعظیم شعائر مصداق بارز تبلیغ اسلام و ولایت است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بیکاری و تاخیر در ازدواج جوانان را یکی از مشکلات کنونی جامعه برشمرد و ابراز کرد: در جامعه اسلامی سن ازدواج جوانان نباید بالا برود و بیکار باشد.

وی حرکت را نشانه امید و سکون را بیانگر یاس و ناامیدی دانست و گفت: یاس و ناامیدی از گناهان کبیره و در راس کبائر است./813/

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات