۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۶۲۲۲۹۷
حجت الاسلام ذوالنور در تذکر اصل ۷۵:

برخی می‌خواهند از زیر بار شفافیت به غبار پناه آورند

برخی می‌خواهند از زیر بار شفافیت به غبار پناه آورند
رییس فراکسیون روحانیت پارلمان گفت: مطرح کردن طرح شفافیت گاهی اوقات صرفا وسیله‌ای برای تطهیر افراد است تا از زیر بار شفافیت دوباره به غبار پناه آورند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس در تذکری با استناد به ماده ۷۵، اظهار کرد: زمانی که طرح شفافیت آرای نظام تقنینی مطرح شد، محمدعلی وکیلی در توضیح این طرح گفت که نمایندگان به این طرح رای دهند تا دهان یاوه گویانی که می‌گویند در مجلس ۱۵۰ نفر چیزی را امضا می‌کنند و ۵۰ نفر رای می‌دهند، بسته شود.

او افزود: خطاب آقای وکیلی یا عام است و یا مورد خاص دارد، اگر عام است شامل نمایندگان هم می‌شود و ما جزء این توهین محسوب می‌شویم، اما اگر عام نیست بگوید که منظورش نمایندگان نبوده است، اما وقتی بیان عمومی می‌شود، مردم و ده‌ها هزار نفری که کار مجلس را نقد کرده اند، مورد خطاب وی قرار گرفته اند.

حجت الاسلام ذوالنوری تصریح کرد: وانگهی، چون این اظهارات عام است ممکن است نمایندگان را هم شامل شود، چراکه تعداد متعددی از همکاران ما مصاحبه کردند و همین گله را از عدم شفافیت مجلس مطرح کردند.

رییس کمیسیون امنیت ملی بیان کرد: دو هفته گذشته طرح شفافیت آرا که بنده طراح آن بودم، برای آن ۱۷۳ امضا جمع آوری کردم، اما در صحن مجلس دو فوریت آن ۶۹ رای و یک فوریت آن ۵۸ رای آورد و این آراء هم در رسانه‌ها و هم در تابلوی مجلس اعلام می‌شود.

او گفت: ممکن است برخی از کسانی که مجلس را نقد می‌کنند، در اظهارات خود مواردی را رعایت نکنند، اما نباید پاسخ حرف بنده، توهین عام باشد و همه نقدکننده‌ها را شامل شود.

حجت الاسلام ذوالنور افزود: بنده انتقاد دارم و این چه حرفی است که بگوییم دهان یاوه گویان بسته شود، چرا که ما موکل مردم هستیم و مردم، ولی نعمت ما هستند و وظیفه ما تامین منافع آنان است و مردم باید نظارت داشته باشند و بپرسند که وقتی که نماینده‌ای موضوعی را امضا می‌کند چرا هنگام رای گیری، به آن رای نمی‌دهد؟

او گفت: نمایندگان باید پاسخ دهند که آیا امضای آنان بدون مطالعه بوده یا آنکه اگر دلیل دیگری دارند باید آن را شفاف کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی تصریح کرد: بنده به رای مثبتی که نمایندگان به یک فوریت طرح شفافیت آرای نظام تقنینی دادند، احترام می‌گذارم، اما این طرح شفافیت جدید به علت آنکه نهادهایی، چون مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان را هم در آن وارد کرده ایم، شورای نگهبان آن را رد می‌کند و گاهی اوقات صرفا وسیله‌ای برای تطهیر خودمان است که از زیر بار شفافیت دوباره به غبار پناه آورند. /۸۵۶/
ارسال نظرات