۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۶۲۲۳۰۳

وزیر خارجه امارات سال نوی عبری را به یهودیان تبریک گفت

وزیر خارجه امارات سال نوی عبری را به یهودیان تبریک گفت
وزیر خارجه امارات در اقدامی، که سوال‌هایی را درباره انگیزه‌های پشت پرده آن مطرح می‌کند، سال نوی عبری را به یهودیان تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری رسا، «عبدالله بن زاید آل نهیان»‌ وزیر خارجه امارات متحده عربی در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: «Shana Tovah»؛ که این جمله به معنای «سال نو مبارک» است و اشاره به سال نوی یهودی دارد که مصادف بود با دیروز بود.

این توییت بن زاید واکنش‌های مختلفی بین فالوورهایش در توییتر به همراه داشت، برخی آن را نوعی از عادی‌سازی تعبیر کرده‌اند. یکی از همین فالوورهایش این سوال را مطرح کرد: «سوالی ساده آیا ما در صلح  هستیم که سال جدید آنها را تبریک و تهنیت می‌گوییم؟»

برخی دیگر نیز ابراز عقیده کرده‌اند که این تبریک جنبه «روحیه سازش» دولت امارات را نشان می‌دهد. یکی از فالوورهای بن زاید نوشته است:« امارات کشور سازش است و به تمامی ادیان احترام می‌گذارد.»

امارات طی سال‌های اخیر جهشی قابل توجهی در عادی‌سازی روابطش با رژیم صهیونیستی داشته است. چیزی که مقدمات سفر رسمی وزیر خارجه این رژیم به ابوظبی را فراهم کرد با وجود اینکه امارات رسما رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناخته است. کما اینکه تبادل دیپلماتیک هم میان طرفین انجام نشده است، اما روابط محرمانه‌شان در حال علنی شدن است /983/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات