۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۶۲۲۳۰۴
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

دفاع مقدس جان تازه‌ای به فرهنگ عاشورایی مردم ایران بخشید

دفاع مقدس جان تازه‌ای به فرهنگ عاشورایی مردم ایران بخشید
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: هشت سال دفاع مقدس و ایثارگری‌های آن، فرهنگ عاشورایی مردم ایران را جان تازه‌ای بخشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با اشاره به حدیثی از امام علی (ع)، اظهار کرد: این امام همام می‌فرماید: «انّ الجهاد باب من ابواب الجنّة فَتَحَهُ اللَّهُ لِخَاصَّةِ أَوْلِیائِهِ وَ هُوَ لِبَاسُ التَّقْوَی وَ دِرْعُ اللَّهِ الْحَصِینَةُ وَ جُنَّتُهُ الْوَثِیقَةُ» و تأکید می‌کند جهاد یکی از درهای بهشت است که خداوند آن را به روی اولیای خاص خود گشوده، جهاد جامه پرهیزگاری، زره استوار و سپر مطمئن خداست.

وی افزود: همچنین با توجه به آیات قرآن کریم یکی از مبانی تربیتی در دین مبین اسلام، موضوع جهاد در راه خداوند است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: انسان مجاهد به دلیل پیراسته بودن از تعلقات مسیر کمال را بسیار بهتر و آسان‌تر طی می‌کند و شداید و سختی‌های معمول دنیا او را از راه به در نمی‌کند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: یکی از برهه‌های خاص که در تاریخ ماندگار شده است هشت سال دفاع مقدس است؛ زیرا جنگ هشت ساله فرهنگ جهاد و سبک زندگی عاشورایی مردم ایران را جان تازه‌ای بخشید.

وی افزود: امیرالمؤمنین در خطبه 27 نهج‌البلاغه جهاد و روحیه مجاهدت را ویژه قشر خاصی از اولیای خداوند می‌داند که با برخورداری از این اکسیر جهاد، بتواند ایمان و تقوای خود را در عرصه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری محافظت کند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: رفتار ملکوتی که ما از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس می‌خوانیم و می‌شنویم بیانگر این حقیقت است که این عزیزان ابتدا در سنگر معنویت با مجهز شدن به سلاح ایمان و اعتقاد مجاهدت با نفس کرده‌اند.

وی ادامه داد: به‌گونه‌ای که درباره شهید ابوترابی گفته‌اند، در دوران اسارت برای اینکه مقاومت اسرا را بشکنند ایشان را داخل گونی می‌کردند و از طبقه دوم اردوگاه داخل گونی سربسته با ضرب شلاق از مسیر راه پله‌ها و تا داخل حیاط مورد ضرب و شتم قرار دادند که در این حال گره طناب سر گونی باز می‌شود، آن افسر بعثی با شدت خواست دوباره این سید بزرگوار را مورد ضرب و شتم قرار دهد که آن شلاق از دست او رها می‌شود و روی خاک می‌افتد و مرحوم ابوترابی بلافاصله شلاق را برداشته و می‌بوسد و به او می‌دهد و می‌گوید بزن.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: این مقاومت و نهراسیدن از ظلم دشمن باعث تقویت روحیه اسرا و درنهایت شیعه شدن آن افسر عراقی می‌شود که این‌ها ماحصل روحیه جهاد و مقاومت است.

وی اظهار کرد: آنچه امروز در بیانات ولی امر مسلمین جهان دیده می‌شود در چند سال اخیر توجه جامعه به جهاد اقتصادی، جهاد علمی و جهاد فرهنگی است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در این راستا حوزه علمیه و طلاب و روحانیان در فرهنگ‌سازی سبک زندگی جهادی مسؤولیت عظیمی دارند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات