۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۶۲۲۳۱۱

برپایی نخستین رقابت ملی حافظان و قاریان زیارتگاه‌ها در عراق

برپایی نخستین رقابت ملی حافظان و قاریان زیارتگاه‌ها در عراق
نخستین دوره مسابقه ملی حافظان و قاریان زیارتگاه‌های شیعی عراق، به همت مرکز علوم قرآن وابسته به بخش امور فکری، فرهنگی و دینی تولیت زیارتگاه‌های شیعی در نجف برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، در مراسم افتتاحیه نخستین دوره مسابقه ملی حافظان و قاریان زیارتگاه‌های شیعی عراق که در زیارتگاه «صافی صفا» (بارگاه اثیب الیمانی) در نجف اشرف برگزار شد، «سید هاشم العوادی»، رییس بخش فرهنگی و دینی زیارتگاه‌های شیعی، در سخنانی بیان کرد: این مسابقه ابزاری برای تحقق همه اهداف از جمله نقش زیارتگاه‌های شیعی در فعالیت‌های قرآنی به ویژه در زمینه قرائت و حفظ قرآن کریم محسوب می‌شود.
 
وی افزود: زیارتگاه‌های شیعی باید قاری و حافظ ویژه داشته باشند تا به عنوان نماینده این زیارتگاه‌ها در محافل قرآنی و مسابقات بین‌المللی قرآن شرکت کنند.
 
العوادی در ادامه تأکید کرد: این مسابقه تلاش می‌کند تا پتانسیل قرآنی زیارتگاه‌ها را برای برنامه‌ریزی جهت توسعه و شرکت در دوره‌های داخلی و خارجی کشف کند.
 
در ادامه مراسم افتتاحیه، «عبدالحسن شنون»، مسؤول زیارتگاه صافی صفا و «ایاد الکعبی»، نماینده کمیته داوری این مسابقه سخنرانی کردند و گروه تواشیح «ثقلین» نیز به اجرای تواشیح پرداخت./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات