۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۶۲۲۳۱۵
آیت الله رجبی در گفت وگو با رسا:

مشکلات با تکیه بر توان داخلی حل می شود | مراقب اختلاف افکنی دشمن باشیم

مشکلات با تکیه بر توان داخلی حل می شود | مراقب اختلاف افکنی دشمن باشیم
عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه مشکلات با استفاده از ظرفیتهای داخلی قابل حل است،گفت: رهبر انقلاب فرمودند مشکلی نیست که با تکیه بر نیروی درون قابل حل نباشد.

آیت الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به دیدار خبرگان ملت با رهبر معظم انقلاب، با تأکید بر بهره گیری از درس های دوران دفاع مقدس در شرایط امروز گفت: نخستین درس دفاع مقدس نگاه به درون است که رهبر معظم انقلاب در طول سال ها تأکید ویژه ای بر این موضوع دارند.

وی افزود: به جای این که چشم ما به دیگران باشد که مشکلات کشور را حل کنند باید به درون، نیروها، توانمندی ها و ظرفیت های درون نظام تکیه کنیم، رمز موفقیت در دفاع مقدس تکیه کامل بر ظرفیت و توان داخلی بود و این باور در همه نیروهای انقلاب به وجود آمد که باید بر پای خود بایستیم و باتوان خود حرکت کنیم و هیچگاه در این مسیر تردید نداشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که مشکلات کشور با نگاه به درون و استفاده از ظرفیت های داخلی قابل حل است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند هیچ مشکلی نیست که با تکیه بر نیروی درون قابل حل نباشد.

وی ادامه داد: قرآن کریم هشدار می دهد که اگر به سوی کفار و دشمنان رفتید بدانید که موفق نخواهید شد، درس دیگر دفاع مقدس وحدت و یکپارچگی بود، رهبر انقلاب در دیدار خبرگان تأکید فرمودند که اختلاف سلیقه ها نباید سبب تشتت و از بین رفتن روحیه وحدت و یکپارچگی ملت شود.

آیت الله رجبی با بیان این که دشمن همواره با تفرقه افکنی و ایجاد اختلاف بین نیروها، اهداف شوم خود را دنبال می کند، ابراز داشت: یکی از توطئه های فرعون برای تسلط بر مردم همین ایجاد تفرقه بود؛ یکی از رمزهای موفقیت در دفاع مقدس و در طول انقلاب وحدت و انسجام بود.

وی عنوان کرد: شاید اگر وحدت دوران دفاع مقدس نبود و همه اقشار با همه وجود پای کار دفاع از نظام نمی آمدند دچار شکست می شدیم؛ توکل بر خدا درس دیگر دفاع مقدس است، گاهی نیرو و توان خود را مورد بررسی قرار می دهیم و می گوییم که با این نیرو نمی شود کاری کرد اما گاهی تکیه بر وعده الهی می کنیم که حتی با نیرو و امکانات کم هم می توان با اراده الهی دشمن را شکست داد.

قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب مکرر بر حسن ظن به وعده های الهی تأکید دارند یعنی بدانیم که فراتر از توان و امکانات ما، قدرتی فوق همه قدرت ها وجود دارد و اگر به او اعتماد و توکل کردیم وعده های الهی محقق می شود، این مسأله پشتوانه معنوی قوی برای موفقیت در عرصه های مختلف است.

وی اضافه کرد: آیت الله مصباح می فرمایند خدای جبهه های جنگ، خدای جبهه اقتصاد، صنعت، فرهنگ و عرصه های دیگر هم هست، در دوران دفاع مقدس اعتماد به امدادهای الهی در درجه بالایی قرار داشت و شاهد برکات آن بودیم و امامین انقلاب با اتکا به این قدرت عظیم در مقابل دشمنان محکم ایستادگی کرده و می کنند.

آیت الله رجبی معنویت و عبودیت را درس دیگر دوران دفاع مقدس برای امروز دانست و گفت: جبهه ها سمبل معنویت و عبودیت بود، واقعا در فضای جبهه ها معنویت موج می زد؛ اخلاص رزمندگان درس دیگر دوران طلایی دفاع مقدس است، برای رزمندگان خود مطرح نبود و تنها خدا را مد نظر داشتند.

وی افزود: دلیل بسیاری از مشکلات این است که برخی دنبال مطرح کردن خود و گروهشان هستند، اگر هوای نفس آمد همه چیز خراب می شود، امام راحل عزیز همواره نسبت به تبعیت از هوای نفس هشدار می دادند تا این که برخی به امام گفتند که چرا این اندازه بر مسأله هوای نفس تأکید دارید که امام فرمود وقتی می بینم مشکل همینجاست چرا تأکید نکنم؟

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: اخلاص دوران دفاع مقدس درس بزرگی برای امروز است که می تواند بسیاری از اختلاف سلیقه ها را از بین ببرد.

محمد قمین
ارسال نظرات