۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۶۲۲۳۲۰
مدیرکل اوقاف لرستان خبر داد؛

آغاز فعالیت موکب الحسین لرستان در سامرا از ۱۷ مهر

آغاز فعالیت موکب الحسین لرستان در سامرا از ۱۷ مهر
مدیرکل اوقاف لرستان با اشاره به اینکه مقدمات برپایی موکب اوقاف در سامرا فراهم شده است، گفت: این موکب با نام موکب الحسین (ع) از ۱۷ تا ۳۰ مهر آماده خدمت رسانی به زائران است.

حجت الاسلام محمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به برپایی موکب اربعین در سامرا بیان داشت: اوقاف استان آماده اعزام کاروان لرستان به شهر سامرا است.

وی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای برپایی موکب اوقاف در سامرا افزود: هزینه برپایی موکب اربعین از محل موقوفات مرتبط و کمک های خیرین تهیه شده است.

مدیر کل اوقاف لرستان اظهار داشت: این موکب با نام «موکب الحسین(ع)» اوقاف لرستان دایر می شود و از ۱۷ مهرماه جاری 30 مهر در سامرا آماده خدمت رسانی به زائرین اربعین است.

وی به فعالیت خادمین در موکب الحسین(ع) اشاره کرد و گفت: در این موکب که از سوی اوقاف لرستان برپا می شود ۴۰ نفر از خادمین امام زادگان، هیأت امناها، خیرین و ارادتمندان به امام حسین(ع) فعالیت خواهند داشت.

حجت الاسلام طباطبایی بیان کرد: طبخ غذای گرم، اسکان زائرین، اقامه نماز جماعت و اجرای برنامه های فرهنگی در جمع زائرین از جمله فعالیت هایی است که در موکب اوقاف در سامرا صورت می گیرد.

وی در ادامه از سردخانه مرکزی خبر داد و گفت: این سردخانه در سامرا در حال ساخت بوده و با ظرفیت چهار تن و دو کاربرد داشتن، برای نگهداری و فریز قابل استفاده بوده و در حال مراحل پایانی ساخت است.

حجت الاسلام طباطبایی افزود: هزینه ساخت این سردخانه از محل نیت موقوفات مرتبط و کمک های خیرین است./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات