۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۶۲۲۳۲۳

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
حرکت اولین کاروان اربعین از خراسان شمالی با ۴۰ تریلی و کامیون و تخفیف ۳۰ درصدی در نمایشگاه کتاب استان عناوین برخی از اخبار فرهنگی خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، صدای شیفتگان و دلدادگان حسینی برای حضور در مراسم عظیم اربعین کم کم به گوش می رسد و کاروان ها و موکب ها یک به یک سفری عاشقانه و معنوی را آغاز می کنند و مردم با دود کردن اسپند و عطر گلاب آن ها را بدرقه می کنند.

صبح روز گذشته اولین کاروان خادمان و محموله های اربعین موکب اصحاب خراسانی استان خراسان شمالی از مقابل امامزاده سید عباس(ع) بجنورد با بدرقه مسئولان، مردم و عبور از میدان خرمشهر و خیابان امام خمینی (ره) بجنورد راهی کشور عراق شد.

برپایی 7 موکب از سوی خراسان شمالی در موسم اربعین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی در مراسم بدرقه موکب اصحاب خراسانی، با اشاره به ارسال نذورات و هدایا در قالب 40 تریلی و کامیون، از رانندگان این ناوگان که به صورت رایگان حدود یک ماه در اختیار این موکب هستند، تشکر کرد.

به گفته حیاتی، تمهیدات لازم در ستاد اربعین استان اندیشیده شده است و از خراسان شمالی 7 موکب شامل 4 موکب رسمی و 3 موکب افتخاری برای خدمات رسانی در اربعین حسینی حضور خواهند داشت.

آن طور که وی به آن اشاره کرد موکب های خراسان شمالی در کربلای معلی، نجف اشرف و مهران به مدت دو هفته مستقر می شوند و تمام پشتیبانی ها انجام می شود تا کنگره عظیم اربعین پر رونق تر برگزار شود.

700 خادم افتخاری از خراسان شمالی عازم اربعین می شوند

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی، تعداد کل خادمان اعزامی از سراسر استان برای حضور در مراسم اربعین حسینی را 700 نفر و 40 کامیون حامل نذورات و هدایا اعلام کرد.

به گفته صفری، هر موکب حدود 150 خادم دارد و موکب هایی هم از سایر شهرستان های استان برای اربعین حسینی اعزام خواهند شد.

وی محل استقرار موکب اصحاب خراسانی در کربلای معلی برای خدمات رسانی را در خیابان باب الحر این شهرستان دانست.

تخفیف 30 درصدی در نمایشگاه کتاب خراسان شمالی

تنها 3 روز تا برپایی رویداد بزرگ فرهنگی این استان باقی مانده و قرار است یازدهمین نمایشگاه کتاب به میزبانی مصلی امام خمینی (ره) بجنورد برپا شود؛ نمایشگاهی که علاقمندان و دوست داران کتاب می توانند کتاب های خود را با تخفیف 30 درصدی تهیه کنند. با برپایی این نمایشگاه، ورق سیصد و هشتاد و هفتمین نمایشگاه کتاب استانی گشوده خواهد شد تا برگ زرین دیگری بر تاریخ فرهنگی این مرز و بوم ثبت شود.

علاقه مندان می توانند از 10 تا 15 مهر ماه از ساعت 9 تا 12 و 16 تا 21 از غرفه های مختلف این نمایشگاه بازدید کنند. آن طور که پیداست، تمامی اقدامات برای برپایی این نمایشگاه با همت نهادها و سازمان های مختلف انجام شده است و در این بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی به عنوان متولی اصلی برپایی این نمایشگاه وظیفه ای خطیر بر دوش دارد.

با این حال همه در برپایی هر چه باشکوه تر این رویداد بزرگ فرهنگی که علاوه بر ناشران استانی، ناشران کشوری هم در آن حضور دارند، سهیم هستیم و امید است استقبال پرشوری از این نمایشگاه صورت گیرد./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات