۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۶۲۲۳۲۴

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
گردهمایی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس قاین، جشن عاطفه ها در خوسف و خدمات درمانی رایگان در زُردان عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، امام جمعه قاین در گردهمایی رزمندگان و پیش کسوتان دفاع مقدس شهرستان، گفت: جهاد اکبر، جهاد مبارزه با نفس است که رزمندگان در دوران دفاع مقدس در عمل به این امر مقدس جامه عمل پوشاندند.

حجت الاسلام رحمانی افزود:  شهدای عزیز راه صد ساله را لحظه ای پیمودند و با نثار جانشان، کشور را در برابر حوادث و توطئه های دشمنان اسلام بیمه کردند.

وی از رئیس جمهور، برای سخنان کوبنده و مقتدرانه در سازمان ملل تجلیل کرد و افزود: این سخنان سبب شد که روسای کشورهای اروپایی با او مذاکره داشته باشند.

در پایان از 30 رزمنده که بیشترین حضور را در جبهه های نبرد حق علیه باطل داشتند تجلیل شد.

تهیه نوشت افزار برای محصلان محروم درح

بسته های نوشت افزار بین دانش آموزان مدارس روستاهای لانو، بیشه، لُجُنگ و کلاته بلوچ بخش درح سربیشه به نمایندگی از چهار شهرستان مرزی استان توزیع شد.

مسئول محرومیت زدایی قرارگاه شهید ناصری سپاه گفت: پنج هزار بسته نوشت افزار به همت این قرارگاه بین دانش آموزان چهار شهرستان مرزی نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه توزیع می شود.

سرهنگ محمدی  ارزش هر بسته را حدود 70 هزار تومان اعلام کرد.

جشن عاطفه ها در خوسف برگزار می شود

دهم مهر، همزمان با سراسر کشور مرحله دوم جشن عاطفه ها در مدارس خوسف برگزار و وجوه و اجناس جمع آوری شده، بین دانش آموزان نیازمند همان مدرسه توزیع می شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خوسف در جلسه برگزاری جشن عاطفه ها با اعلام این که در مرحله اول این جشن در شهریور ۶۰۰ میلیون ریال جمع آوری شد، گفت: ۴۴۴ نفر از دانش آموزان شهرستان زیر پوشش این نهاد هستند و از ابتدای سال تحصیلی ۵۰ درصد این دانش آموزان بسته فرهنگی دریافت کرده اند.

مهران پور افزود: با موسسه های خیریه و مراکز نیکوکاری نیز هماهنگی شده است که هر دانش آموز از یک جا نوشت افزار دریافت کند تا همه بهره مند شوند.

خدمات درمانی رایگان در زُردان

۴۰ نفر از اهالی روستای زُردان زهان توسط پزشک داوطلب هلال احمر ویزیت شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر زیرکوه، گفت: کاروان سلامت با هدف ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به روستای محروم زُردان اعزام شد.

عابدینی ارزش ریالی داروهای توزیع شده را هفت میلیون ریال اعلام و اضافه کرد: در جریان عزیمت این کاروان ۴۰ نفر از بیماران روستا توسط پزشک داوطلب ویزیت شدند و داروی تجویزی را به صورت رایگان تحویل گرفتند./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات