۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۶۲۲۳۲۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

پیروزی در دفاع مقدس سند گویای نتیجه‌بخش بودن مقاومت در برابر استکبار است

پیروزی در دفاع مقدس سند گویای نتیجه‌بخش بودن مقاومت در برابر استکبار است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: پیروزی در دفاع مقدس سند گویای ارجح بودن راهبرد ایستادگی و نتیجه‌بخش بودن مقاومت در برابر استکبار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با مسؤولان استانی، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: عده‌ای از کسانی که برای دفاع از اسلام و انقلاب رفتند و به جوار قرب الهی شتافته‌اند و عده‌ای دیگر هم سند گویای آن روزگاران‌اند و به تعبیر رهبر عزیز انقلاب در دیدار با جانبازان سرافراز، سند زنده آن روزگاران‌اند؛ اما با این‌همه و با آن‌که یادگاران جهاد و شهادت در جمع ما حاضرند، این روزها برخی حرف‌های قدیمی با ادبیاتی تازه گفته می‌شود.

وی افزود: حتماً همه از روی میز بودن گزینه نظامی خبر دارید، گزینه‌ای که ملت ما در برخورد با آن ثابت کرد که روی میز یا در میدان واقعی برایش فرقی نمی‌کند و در مقابله با دشمن و تهدیداتش، می‌داند که چگونه عمل کند. آن‌هم امروز که نسبت به چند دهه قبل از اقتدار، توان و قدرتی به‌مراتب بالاتر و افزون‌تر برخوردار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: با این‌همه عده‌ای به محض شنیدن روی میز بودن گزینه نظامی یا به محض مواجه شدن با تهدیدهایی مثل تحریم و... همان حرف خودباختگان زمان جنگ را تکرار می‌کنند و کوتاه آمدن در برابر تهدید را، راه‌کار می‌دانند، بدون آن‌که به تبعات آن فکر کنند و بگویند چقدر کوتاه آمدن در برابر دشمن، رافع مشکلات و خصومت آن‌ها خواهد شد.

وی افزود: شاید برای بسیاری که جنگ را و دندان تیز آمریکا و نوکرانش را برای از بین بردن انقلاب اسلامی ندیدند، تصور روزهای پس از کوتاه آمدن در برابر آمریکا دشوار باشد و حتی با تبلیغات دروغین رسانه‌ای، تصویر بدی هم در ذهنشان شکل نگیرد اما شاید بازسازی صحنه‌های جنگ و نمایش جغرافیای حقیقی دشمن، به شکل‌گیری بهتر موضوع کمک کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اگر آن روزها به توصیه‌های ظاهراً عالمانه آن‌ها که خود را از همه عاقل‌تر می‌دانستند عمل می‌کردیم، امروز خرمشهر در دست دشمن بود و صادرات نفت کماکان با جنگ و گریز و امتیازدهی همراه بود.

وی ادامه داد: در آن صورت عده‌ای به بهانه حمایت از خلق کرد مظلوم، کماکان کردستان را دستخوش آشوب و ناامنی می‌کردند، دزفول قهرمان، همچنان زیر آتش دشمن بود، امکان بازسازی و احیای سرزمین‌های ویران‌شده به دست متجاوز وجود نداشت، ده‌ها هزار نفر از فرزندان ایران، کماکان در سیاه‌چال‌های دژخیمان اسیر بودند و صدها بلای دیگری که از یادآوری آن‌ها، دل هر انسان فهیم و مسلمانی به درد می‌آید./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات