۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۶۲۲۳۴۸

مساجد استان کرمانشاه برای اسکان زائران اربعین آماده می‌شود

مساجد استان کرمانشاه برای اسکان زائران اربعین آماده می‌شود
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: تمام مساجد و هیئت‎های مذهبی مسیر زائران اربعین در استان کرمانشاه برای اسکان آنها آماده‌سازی شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، جلیل بالایی از آمادگی کامل استان کرمانشاه برای تأمین امنیت زائران اربعین خبرداد و اظهار داشت: تدابیر لازم امنیتی و مراقبتی برای حفظ ایمنی بیشتر و ممانعت از آسیب‎های انسانی همچون آتش‎سوزی در اردوگاه‎ها، محل‎های تجمع انسانی ابلاغ شده است.

وی با اشاره به آماده‌باش نیروهای مدیریت بحران در زمان برگزاری مراسم اربعین در استان کرمانشاه عنوان کرد: دستگاه‎های خدمات‎رسانی همچون دانشگاه علوم پزشکی، مرکز فوریت‎های پزشکی، هلال احمر تا مرکز پخش فرآورده‎های نفتی برای تأمین سوخت در آمادگی کامل هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه مدیریت بحران در اربعین به‎صورت مستقیم وارد عمل نخواهند شد گفت: در صورتی که وضعیت مرز و تردد زائران از حالت عادی خارج و با مشکلی مواجه شویم نیروهای مدیریت بحران وارد عمل خواهند شد.

بالایی با بیان اینکه تمام مساجد و هیئت‎های مذهبی در اختیار اسکان برای زوار اربعین هستند عنوان کرد: سپاه پاسداران استان مسئولیت اسکان 5000 نفر را در قصرشیرین به عهده گرفته و هلال احمر نیز با استقرار اردوگاه اضطراری اسکان 5000 نفر را فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه مسیر پیاده‎روی زائران به سمت کربلا باید دارای خدمات بسیاری باشد تا زائران بدون هیچ مشکلی به مقصد خود برسند خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای مهم عزاداران شرکت کننده در پیاده‎روی اربعین، نیاز به استراحت و خواب شبانه است و موکب‎های در طول مسیر دارای تجهیزاتی همچون پتو است تا زائران به راحتی در این مکان‎ها استراحت کنند.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات