۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۶۲۲۳۵۶
استاد حوزه علمیه مازندران:

اعتماد به اروپایی‌ها اشتباه بزرگی است

اعتماد به اروپایی‌ها اشتباه بزرگی است
حجت الاسلام بابائیان با تأکید بر این که اعتماد به اروپایی‌ها اشتباه بزرگی است،گفت: این کشور‌ها در طی این سال ها هیچ گاه به تعهدات خود در برابر ملت ایران عمل نکردند.
حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، رمز پیروزی چهل ساله ملت ایران در برابر فشار‌های ظالمانه غرب را ایستادگی و مقاومت دانست و گفت: هشت سال دفاع مقدس صحنه‌ای از ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر جبهه کفر و استکبار بوده است.
 
وی از دفاع مقدس به عنوان مظهر حماسه، معنویت، تدبیر و حکمت، آرمان خواهی و دفاع از هویت دینی و انقلابی یاد کرد و افزود: هشت سال جنگ تحمیلی ثابت کرد تکیه بر نیرو‌های جوان و انقلابی می‌تواند کشور را از بحران و مشکلات بسیاری رهایی دهد.
 
حجت الاسلام بابائیان در بخش دیگری از سخنان خود به بدعهدی اروپایی‌ها در موضوع برجام اشاره کرد و با بیان این که کشور‌های اروپایی در مسأله هسته‌ای کشورمان همگام با آمریکایی هستند، گفت: پس از سال‌ها گذشت از معاهده برجام، هنوز اروپایی‌ها به تعهدات خود در مقابل یک ملت پایبند نبوده اند و تنها به شعار دادن و سخنرانی اکتفا کردند.
 
وی با تأکید بر این که اعتماد به اروپایی‌ها اشتباه بزرگی است، خاطرنشان کرد: این کشور‌ها در طی چهار دهه اخیر همواره چهره واقعی خودشان را در برابر ملت ایران اسلامی نشان دادند.
 
حجت الاسلام بابائیان با بیان این که ما به اروپا همانند آمریکا هرگز اعتماد نداریم، چون اروپا تفاوت اصولی با آمریکا ندارد، ادامه داد: اروپا خود یک طرف دشمنی با ملت ایران است و در طول این سال‌ها همانند آمریکا به وعده‌های خود عمل نکرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خصومت دیرینه کشور‌های اروپایی از حافظه ملت ما پاک نخواهد شد، گفت: سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان از یک سو بیانیه محکومیت ایران «به بهانه حمله به تأسیسات نفتی عربستان» را صادر می‌کند و از سوی دیگر پیش شرط رفع تحریم را، حل مشکلات منطقه‌ای بر می‌شمارند و در همان حال تقاضای ملاقات و مذاکره را پیش می‌کشند.
 
وی با بیان این که همان طور که مسؤولان ارشد کشورمان نیز بار‌ها تأکید کردند، مذاکره در شرایط تحریم هیچ معنایی ندارد، تصریح کرد: آمریکا و اروپا در این سال‌های اخیر بار دیگر ثابت کردند که به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند.
 
حجت الاسلام بابائیان با اشاره به این که مذاکره با طرف اروپایی هیچ نفعی برای ملت ما نداشته و ندارد، ادامه داد: مسؤولان کشورمان باید بدانند که راه برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی، استفاده از ظرفیت‌های بومی است.
افشین ایمانی
ارسال نظرات