۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۶۲۲۳۵۷
محمودنژاد تشریح کرد؛

برنامه های موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه

برنامه های موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه
معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه (س) ضمن تشریح برنامه‌های موکب آستان مقدس، گفت: فعالیت‌های این موکب در ۱۳ حوزه کاری سازماندهی شده تا در ۶ محور ارائه خدمات داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هادی محمودنژاد معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) ظهر امروز در نشست خبری «تشریح برنامه های موکب آستان مقدس حضرت فاطه معصومه(س)» که در سالن کنفرانس پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، با اشاره به شعار امسال راهپیمایی اربعین «الحسین یجمعنا» گفت: این شعار در حال تحقق است، زیرا از ملیت های مختلف در این راهپیمایی گرد هم آمده و یک هدف را دنبال می کنند.

وی از حضور 200 نفر از خادمان آستان مقدس حضرت معصومه(س) در موکب آستان مقدس خبر داد و اظهار داشت: امسال نیز همانند سال گذشته موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در عمود 1080 راه اندازی خواهد شد؛ فعالیت های این موکب در 13 حوزه کاری سازماندهی شده تا در 6 محور ارائه خدمات داشته باشد.

محمودنژاد با بیان اینکه حوزه های فرهنگی، حراست، مهمان سرا، تشریفات، تبلیغات و رسانه، بهداشتی و درمانی و خدمات ویژه بانوان از جمله فعالیت های موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در اربعین خواهد بود، عنوان کرد: ما در این موکب 9 هزار متر مربع فضا داریم که حدود 4 هزار متر آن مسقف است.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه زیرساخت های موکب در سال های گذشته به گونه ای بوده است که هیچگونه کمبودی نداشته ایم، ابراز داشت: ما دو تیم 11 نفره و 7 نفره برای این که خدمات پیش نیاز را انجام دهند به عراق اعزام کرده ایم؛ تیم سوم نیز طی مراسمی به عراق می رود و در طول 11 روز در موکب آستان مقدس تا عصر روز اربعین ارائه خدمت می کنند.

وی به مسأله اسکان در موکب آستان مقدس اشاره و بیان کرد: ما در طول 24 ساعت در این موکب تا بیش از 5 هزار نفر ظرفیت پذیرش اسکان داریم؛ توزیع غذا، ایستگاه های صلواتی، تعمیرات کفش و لباس و خدمات تنظیفی از خدمات این موکب خواهد بود؛ در بخش اسکان غیر از اقامت خدمات جانبی همانند شارژ موبایل و نگهداری کودکان پیش بینی شده تا زائران بتوانند با آرامش خاطر در این موکب حضور داشته باشند.

محمودنژاد با بیان اینکه ما به امنیت روانی زائران و ایجاد امنیت فضای موکب توجه ویژه داشته ایم، گفت: گشت زنی امنیتی در داخل و اطراف موکب و نصب دوربین های مداربسته و کنترل ورود و خروج از اقدامات ما در این زمینه خواهد بود.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) عنوان کرد: خدمات درمانی با همکاری هلال احمر استان و کشور در دو قسمت مجزا برای آقایان و بانوان ارائه خواهد شد؛ تیم پزشکی متشکل از پزشکان عمومی و متخصص و پرستاران نیز در این موکب مستقر خواهند شد./841/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
حسین ثالث موید
ارسال نظرات