۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۶۲۲۳۶۰
حجت الاسلام بهشتی پور تشریح کرد؛

برنامه های فرهنگی موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه

برنامه های فرهنگی موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه
حجت الاسلام بهشتی پور به تشریح برنامه‌های فرهنگی موکب آستان حضرت معصومه (س) پرداخت و گفت: ۲۰ تلفن اینترنتی برای رسیدگی به امور گمشدگان در این موکب راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جواد بهشتی پور مدیر روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه(س) ظهر امروز در نشست خبری «تشریح برنامه های موکب آستان مقدس حضرت فاطه معصومه(س)» که در سالن کنفرانس پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، گفت: برنامه های فرهنگی و رسانه ای موکب آستان مقدس همچون سال های گذشته با قوت و خدمات شایسته تر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های موکب آستان مقدس از روز 16 مهرماه آغاز شده و تا غروب 27 مهرماه ادامه خواهد داشت، ابراز داشت: بعد از نماز صبح زیارت عاشورا، بعد از نماز ظهر سخنرانی سخنرانان و برنامه های فرهنگی و بعد از نماز مغرب سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد و مداحی آقای شالبافان را خواهیم داشت.

حجت الاسلام بهشتی پور تأکید کرد: در طول مدت فعالیت موکب آستان مقدس 2 مراسم دعای ندبه خوانی و 2 مراسم دعای کمیل برگزار خواهیم کرد؛ همچنین یادواره شهدای مقاومت و محفل ویژه قرآنی با مشارکت حشدالشعبی و مجلس ویژه با حضور بانوان اربعین نیز از سایر برنامه های فرهنگی ما خواهد بود.

مدیر روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه(س) از اعزام سفیران کریمه اهل بیت(س) به سایر مواکب خبر داد و گفت: سرکشی به موکب ها و تکریم موکب داران از اقدامات این سفیران خواهد بود.

وی ادامه داد: برپایی یادمان شهدای مقاومت، ختم قرآن و خاطره گویی و اجرای گروه های سرود و تواشیح، زیارت مجازی، نمایش خیابانی و اجرای سرود خیابانی، طرح راهنمای زائر و رسیدگی به امور گمشدگان و تکریم و استقبال زائران توسط خادمان نیز از سایر اقدامات ما در موکب آستان مقدس است.

حجت الاسلام بهشتی پور با اشاره به اینکه سال گذشته 120 ارتباط زنده و برنامه تولیدی داشتیم، افزود: تیم رسانه ای موکب آستان مقدس امسال نیز کار خودش را ادامه می دهد و تیم ارتباط با شبکه های برون مرزی نیز در آن مستقر خواهد شد.

وی از راه اندازی 20 تلفن اینترنتی برای رسیدگی به امور گمشدگان در موکب آستان مقدس خبر داد و بیان کرد: این تلفن ها راه اندازی شده اند تا گمشدگان بتوانند بدین وسیله با خانواده های خود ارتباط برقرار کنند.

مدیر روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به خدمات ویژه بانوان در موکب آستان مقدس ابراز داشت: علاوه بر خدمات رفاهی شایسته، اتاق مادر و کودک، نگهداری کودکان برای استراحت بانوان، توزیع 70 هزار بسته فرهنگی برای کودکان و خردسالان و توزیع 40 هزار بسته اقلام بهداشتی از جمله اقدامات ما در این زمینه خواهد بود.

وی در پایان تأکید کرد: سوگواره هنری و رسانه ای اربعین با مشارکت شهرداری قم و آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، موضوع خانواده های اربعینی، بخش ویژه کودکان و بانوان اربعینی در دو حوزه خدمت و زیارت با شعار «الحسین یجمعنا» دنبال می شود./841/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
حسین ثالث موید
ارسال نظرات