۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۶۲۲۳۶۳
حجت الاسلام حیدری:

آیت الله کوهستانی در زهد، تقوا و تواضع نظیر نداشت

آیت الله کوهستانی در زهد، تقوا و تواضع نظیر نداشت
مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که آیت الله کوهستانی (ره) در زهد، تقوا و تواضع نظیر نداشت، گفت: باید سیره زندگی چنین شخصیت های بنامی بیشتر برای جامعه امروز تبیین شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جلسه هماهنگی برگزاری همایش بزرگداشت آیت الله کوهستانی (ره) در بهشهر به جایگاه ارزشمند علما و فقها در رشد دینی و معنوی جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: علما در طول تاریخ همواره در جامعه از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار بودند این مسأله به دلیل همراهی و همدلی با مردم در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها بوده است.
 
وی با بیان این که عالمان دینی همواره نسبت به رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم دغدغه داشته و دارند، افزود: همه دغدغه علما دینداری و رفع مشکلات مردم به ویژه محرومان جامعه بوده است.
 
حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که خدمات اجتماعی روحانیت همواره پررنگ بوده است، گفت: روحانیت در طول تاریخ هیچ گاه به دنبال نفع شخصی نبوده و همه تلاش‌های این قشر در جهت خدمت به مردم و رفع آلام محرومان جامعه بوده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بیوت علما همواره پناهگاه امنی برای عموم مردم به ویژه محرومان جامعه بوده است، بیان داشت: امروز نیز چیزی جز دغدغه خدمت به دین، انقلاب و مردم مورد نظر روحانیت نیست.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، مردمی و ساده زیستی را شاخصه مهم علمای دین دانست و خاطرنشان کرد: آیت الله کوهستانی (ره) شخصیت برجسته و بنامی در عالم روحانیت و حوزه‌های علمیه بود که با زندگی زاهدانه خود به الگویی برای بسیاری از حوزویان تبدیل شدند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آیت الله کوهستانی (ره) در زهد، تقوا و تواضع نظیر نداشتند، بیان داشت: امروز ضرورت دارد سیره زندگی چنین شخصیت‌های بنامی بیشتر برای جامعه تبیین و تشریح شود.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که مردم به دلیل زندگی ساده و بی آلایش آیت الله کوهستانی، آن عالم ربانی را الگوی خود می‌دانستند، افزود: باید سیر زندگی علمی و شخصی آن عالم وارسته با برگزاری نشست‌ها و همایش‌های علمی بیشتر برای جامعه امروز تشریح شود.
 
حجت الاسلام حیدری با بیان این که آیت الله کوهستانی (ره) عمر با برکت خود را صرف نشر و تعلیم معارف اسلامی کردند، بیان داشت: ایشان با تأسیس حوزه علمیه در منطقه کوهستان بهشهر، شاگردان برجسته‌ای را تحویل جامعه اسلامی دادند./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات