۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۶۲۲۳۷۴
آیت الله محمدی ری شهری:

افراط و تفریط نتیجه انحراف از مسیر حق است

افراط و تفریط نتیجه انحراف از مسیر حق است
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه صراط راهی به دور از افراط و تفریط است، گفت: انسان میانه رو از مسیر حق منحرف نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز پیش از آغاز درس خارج فقه در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به فرازی از دعای شریف مکارم الاخلاق، گفت: حضرت در این فراز از دعای شریف مکارم الاخلاق می فرمایند: و متعنی بالاقتصاد، مرا بهره مند کن از میانه روی.

وی افزود: صحبت در معنای دوم اقتصاد بود که گفته شد مقصود میانه روی در همه کارها است چیزی که در سیره نبوی مشاهده می شود.

آیت الله ری شهری ادامه داد: در سیره نبوی رفتار پیامبراکرم(ص) بر محور میانه روی و طریقه حضرت بر مدار راهنمایی استوار بود؛ بنابراین مقصود از میانه روی حرکت در میان حق و باطل نیست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سبک صحیح زندگی و صراط مستقیم راهی به دور از افراط و تفریط است، ابراز کرد: انسان با گام نهادن در مسیر صراط تمام نیازهای دنیوی و اخروی‌اش رفع می شود؛ چنین راهی مطابق حق و منطبق با موازین عقلی و علمی است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار داشت: صراط مستقیم که همان راه میانه است اندکی به باطل انحراف ندارد؛ انسان با خروج از مسیر صراط مستقیم دچار افراط و تفریط می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جامعه ای که برنامه زندگی معتدل دارد و زندگی خود را به دور از افراط و تفریط برپا می کند از منظر قرآن کریم امت وسط خوانده می شوند./813/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 11
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات