۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۶۲۲۴۱۹
مدیر مدرسه علمیه الزهرا:

حقیقت امامت اتصال انسان به عالم بی نهایت غیب است

حقیقت امامت اتصال انسان به عالم بی نهایت غیب است
صادقی حقیقت امامت را اتصال انسان به عالم بی نهایت غیب دانست و گفت: طلاب با تبلیغ و تشریح عالم غیب شبهات ذهنی مردم را رفع کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرکار خانم فاضله، معصومه سادات صادقی مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س)، در جلسه درس اخلاق عمومی که در جمع طلاب همین مدرسه علمیه برگزار شد، به تشریح فرازی از زیارت جامعه کبیره پرداخت و گفت: امام هادی(ع) در فرازی از دعای شریف زیارت جامعه کبیره اشاره به بالاتر بودن مقام ارتضا دارند.

وی افزود: در بالاتر بودن مقام ارتضا از مقام رضا همین بس که امام علی(ع) را لقب مرتضی می دهند؛ بنابراین مقصود از ارتضا همان رضایت اختیاری و قلبی داشتن است.

صادقی با بیان اینکه مقام ارتضا بالاترین مرتبه کمالی انسان است، عنوان کرد: چنین انسانی در برابر خداوند راضی و تسلیم است و این مقام نشان می دهد مرتضی بودن بالاتر از مرضی بودن است.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) به اسرار عالم غیب آگاه هستند، اظهار داشت: اینکه انسان حافظ سرالهی باشد بسیار ارزشمند است اما کسی که برای شنیدن اسرارالهی انتخاب می شود بسیار ارزشمندتر خواهد بود و ائمه اطهار(ع) چون به مقام ارتضا رسیده بودند از جانب خداوند برای سر و غیب مخصوص انتخاب شدند.

وی با اشاره به اینکه پیامبراکرم(ص) نخستین کسی بودند که به عالم غیب آگاه شدند، ادامه داد: اهل بیت(ع) نیز به تبع ایشان به عالم غیب آگاهی یافتند؛ شبهات نتیجه باورنداشتن به عالم غیب است بنابراین باور داشتن به عالم غیب از نکات محوری زندگی مسلمانان محسوب می شود.

صادقی با تاکید براینکه امور دنیوی نباید انسان را از توجه به عالم غیب بازدارد چرا که هر لحظه از زندگی دنیوی آدمی بیانگر جایگاهی در عالم غیب است، اظهار داشت: انسان با تقویت باور به عالم غیب می تواند با شبهات ذهنی مقابله کند در غیر این صورت نمی تواند در مقابل کثرت شبهات ذهنی ایستادگی و مقاومت داشته باشد.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) با اشاره به اینکه عالم غیب با حواس پنجگانه دنیوی حس نمی شود، ابراز کرد: عالم غیب در سیطره استحفاظی خداوند است و این مهم برای بشر دست نیافتنی است مگر آنکه به مقام ارتضا رسیده باشد.

وی خطاب به طلاب تاکید کرد: طلاب و مبلغان با توجه به درک مردم عالم غیب را برای آنان تبیین کنند تا از این طریق بسیاری از شبهات ذهنی را پاسخ و ایمان و اعتقاد مردم را تقویت کنند؛ باورنداشتن به عالم غیب دینداری انسان را در معرض آسیب قرار می دهد.

صادقی با بیان اینکه مسائل غیبی مطلق تنها مخصوص خداوند است اما مسائل غیبی که انسان می تواند آنان را درک کند نسبی است، خاطرنشان کرد: انسان با عبودیت و اطاعت بی چون و چرای حضرت حق می تواند به عالم غیب آگاه شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات