۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۶۲۲۴۲۴
تولیت مدرسه امام خمینی:

اسلام واقعی، اسلام ولایت و امامت است

اسلام واقعی، اسلام ولایت و امامت است
آیت الله صدیقی با تاکید بر اینکه انسان با ولایتمداری می تواند در مسیر حق قدم بردارد، گفت: اسلام واقعی، اسلام ولایت و امامت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله صدیقی، تولیت مدرسه امام خمینی(ره)، شب گذشته در مسجد جامع غدیر خم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند متعال اسلام را دین مورد قبول خود معرفی کرده و اگر کسی غیر از اسلام دینی انتخاب کند هرگز خدا از او قبول نمی‌کند.

وی ادامه داد: اسلام واقعی، اسلام ولایت و امامت است و امیرمومنان علی(ع) صراط مستقیم، قرآن ناطق و اسلام ناب هستند، پیامبر اکرم(ص) فرمودند: امام علی باب علم است، تمام امامان معصوم چنین هستند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه اسلام سرمایه عظیم و تنها راه نجات بشریت است، عنوان کرد: برای اینکه ما بتوانیم اسلام عزیز را به جهان عرضه کنیم باید جبهه‌هایی درست کنیم و در این جبهه‌ها مشغول جنگ نرم و گاهی نیز جنگ سخت بشویم.

تولیت مدرسه امام خمینی(ره) با اشاره به اهمیت شناساندن دین مبین اسلام به جهان، ابراز کرد: یکی از جبهه‌هایی که اسلام برای دستیابی به این هدف مقدس پیشنهاد کرده مساله تعظیم شعائر است.

وی افزود: الگوهای اسلامی در زمان و مکانی مشخص برای حفظ دین اصیل و حقیقی‌شان، عملی انجام دادند که آن عمل در جهت اجرای فرمان حق بوده، خداوند متعال نیز آن مکان و زمان را بزرگ کرده در معرض دید همگان قرار می‌دهد و موحدین عالم را برای اجتماع در آن مکان و برای بزرگداشت آن زمان دعوت می‌کند.

آیت الله صدیقی با استناد به آیه «اذکروا ایام الله» در خصوص مسأله زمان، اظهار داشت: روزهایی در تاریخ یوم الله است که در آن روز خداوند تکریم و تعظیم شده یعنی بشر در آن روز جلوه‌های قدرت خداوند را مشاهده کرده است، ایام الله را نباید از یاد ببریم.

تولیت مدرسه امام خمینی(ره) درباره شعائر مکانی، عنوان کرد: کعبه به دست حضرت ابراهیم(ع) ساخته شد از شعائر مکانی محسوب می شود برای همین خداوند حج را بر امت اسلام واجب کرد تا مردم به سوی آن نماز اقامه کنند.

وی با بیان اینکه انسان در مکتب نماز به کمال می رسد، ادامه داد: حضرت زهرا(س) می فرمایند: مثل امام مثل کعبه است و مردم باید به سوی ایشان بروند؛ ولایت همانند خورشید در میان امت است و مردم از نور ایشان استفاده می کنند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه خداوند امام را قطب تمام ملائکه قرار داده است، خاطرنشان کرد: شیطان با لجاجت و خودبزرگ بینی خود را در زمره کفار قرار داد و از سجده به آدم اجتناب کرد؛ نظام امامت از سنت های الهی است تا انسان ها در یک جهت به سوی حق حرکت کنند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات